MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg under november 2010

Av ensammalejonmamman - 10 november 2010 21:33

Med lögner kan du kanske ta dej framåt i livet, men du kan aldrig vända tillbaka!

(Ryskt ordspråk)

Av ensammalejonmamman - 10 november 2010 09:13

.....att få barnen alla kläderna och få i dem frukost men troligen var det för att detta väntade på dem ute!!!!!

 

Va fina bilderna blev åt fel håll   men man kan ju inte alltid lyckas!

 

Jag erkänner att jag hatar vintern och snön och jag fryser hela denna del av året men det var faktiskt skillnad idag för det var så mycket ljusare så det kändes som om jag somnade i en svart och mörk värld igår och vaknade imorse i en ljusare. Önskar att det vore så med allt i mitt liv att det bara kunde vända över en natt men det är att kräva för mycket. Fick höra av någon klok person att det tar minst lika lång tid att bygga upp det som en annan person har brytit ner hos mej. Känns jättejobbigt att vara medveten om det men samtidigt så får jag inga falska förhoppningar att det bara ska vända heller. Är så som person att jag hellre vet faktan än att bara famla i ovisshet.

 

Idag är det åter dax för min terapi och jag vill inte dit. Har haft paus nu några gånger pga lov och sjuka barn och på något märkligt sätt så känns det jobbigare nu att gå tillbaka. Skrutten gav mej en kram imorse och sa att det kommer att gå bra så jag får väll lita på det för i den ålderna verkar man veta allt.

 

Det som gör allt så mycket svårare är att i så många år har jag kämpat för att ingen ska märka vad som hände hemma i helvetet för jag visste att jag skulle bli straffad både fysiskt och psykiskt om det kom fram. Nu ska jag berätta allt som har hänt och bearbeta det och trots att jag inte har sett Honom på länge så hör jag Hans ord i mitt huvud "Det är ingen som kommer att tro dej iallafall" och då blir det att jag letar efter minsta tvivel hos dem jag pratar med. Jag verkligen letar för att hitta det minsta lilla tecknet på att de tvivlar på min berättelse och när det inte kommer så blir jag förvirrad. Jag undrar vad som finns inom mej och som kommer att komma fram under vägens gång av minnen. Det är inga fina minnen som jag har tryckt undan i det omedvetna och jag är livrädd för att minnas dem för jag vet inte hur jag kommer att reagera.

 

I så många år har jag byggt upp en rustning kring mej som var så stark för att jag skulle klara av att leva och stå upp. Nu lossnar bitarna mer och mer och jag vet inte om jag kommer att stå upp när den är borta. Det skrämmer mej!

 

Samtidigt så funderar jag över vad det är att olika personer i min sits behandlas och får så olika hjälp av myndigheter. Jag säjer inte att mitt bemötande från dem har varit guld och gröna skogar men jag har tjatat och jag har fått den hjälp som har varit mest akut och det vi har behövt i den stunden. Sedan finns det personer i min omgivning som inte får någon hjälp alls utan de bara stjälps. Vad beror detta på egentligen för lagen ser ju lika ut! Kanske ska jag läsa lagar för det kanske är mycket där som man skulle kunna ha nytta av eller så är det helt enkelt så att jag är och var så desperat efter hjälp att jag var tacksam för det lilla bara det tog mej ytterligare en bit från helvetet.

 

Nu ska här tas tag i vardagssysslorna om mitt huvud tillåter för jag har sådan fruktansvärd yrsel idag. Det är något som stör mej fruktansvärt att alla mina besvär som jag har både psykiskt och fysiskt är en persons verk och att Han hade ett val och Han valde att göra allt detta mot mej. Men inte är det Han som lider och har det jobbigt nu. Kanske en dag får Han sitt straff men allt maler så sakta när det gäller rättvisans maskiner och vad än straffet blir så känns det som att det är för lindrigt för mina "straff" kommer att följa med mej hela livet!!!!!

 

  

Av ensammalejonmamman - 9 november 2010 21:51

     

Här Mickey Mouse kommer en bild på senaste familjemedlemmen och det värsta är att det är dax att klippa honom men vart hittar man en frisör till ett sågspånshuvud som heter Herbert? Skruttan har erbjudit sej och vi får väll se hur den ser ut efter den klippningen - jag lovar att dokumentera detta VÄL!

Av ensammalejonmamman - 9 november 2010 21:12

     

Imorse när jag lämnade barnen på dagis var det en av föräldrarna som sa att de skulle ut och köpa vinterkläder för det skulle komma snö idag. Min tanke var "Ja ja! Jag gick på det förra året men inte i år inte". Till historien hör att när de varnade för snö förra året var jag mitt uppe i flytten så jag började rota i kartonger och allt som kunde tänkas innehålla vinterkläder till barnen eftersom de skulle behöva det dagen efter. Hittade vintrekläderna efter mycket letande och x antal muskelbristningar. Jag tänker än att det var tur att ingen såg mej när jag letade dessa.

 

Sagt och gjort jag gick hem och tänkte absolut inte leta efter vinterkläder som jag hade i garderoben för det skulle INTE komma någon snö iallafall och förra året blev kläderna hängande i flera veckor i väntan på snön så nu skulle jag inte ha dem hängande framme minsann. Vad är det då som händer på eftermiddagen? Jo naturligtvis så vräker snön ner precis som de har lovat och jag står med skägget i brevlådan och känner GRATTIS idiot för att du inte trodde på dem. Och jag VET att OM jag hade plockat fram kläderna ur garderoben så hade det minsann inte kommit en enda snöflinga för då hade vädergudarna inte behövt skicka ner snön för att trotsa mej.

Jag har i flera veckor planerat att jag ska ta undan ute-krukor och mina ute-möbler men har tänkt att det kommer INTE att komma snö och det kommer inte att bli kallt. Jag kan göra det IMORGON för det kommer en dag även då och varför göra idag det man kan göra imorgon. Så tänker man när man är världens STÖRSTA tidsoptimist.  

Av ensammalejonmamman - 9 november 2010 11:14

Skruttan pratade om alla möjliga på dagis som hon leker med och det ena efter det andra killnamnet och berättade om dem. Jag kunde inte låta bli att fråga om hon tycker det är kul att leka med killarna. Hon tittar då på mej med uppenbar förvåning och säjer:¨

-Men mamma! Jag tycker inte om killar och de här (och så rabblar hon namnen igen) tycker jag om alltså är de inte killar!!!

Så nu har jag lärt mej något nytt idag.

 

Var lite roligt  för när vi kom till dagis hade en av killarna målat en teckning åt henne i lila och rosa, den var riktigt tjejig och fin, och han vågade inte ge den själv utan en av fröknarna fick göra det och så berättade hon att han var kär i Skruttan och han blev så blyg att han gömde sej bland ytterkläderna och då känner jag att jag vill vara liten igen för man tyckte säkert att livet hade problem även då men när jag jämför nu efter flera år av kamp och helvete så skulle jag ge vad som helst för att få tillbaka de bekymrena istället...............

 

Fast va gulligt det är med barn som är KÄRA och om jag inte var stor så skulle jag inte se hur gulligt det är så jag får nog helt enkelt försöka se det positiva i livet istället. Fick höra av en kompis idag via sms att jag var rolig så jag har konstaterat att det är det sista jag känner mej som så det måste vara en dold sida hos mej själv men det är ju bra att någon ser den. Nu ska jag iväg å handla och fylla på förråden efter allt kalasande............  

Av ensammalejonmamman - 8 november 2010 18:06

Och i så fall är det fel att vara det?

Ibland så känns det som om jag kommer från en annan tid, som om jag lever på fel tid. Jag tycker inte om datorer om de krånglar och egentligen är jag helt emot dem. Jag trodde aldrig att jag skulle ha en blogg, och jag skulle inte ha det om det inte var för att jag tvingades att lämna det hus jag bodde i och mina dagböcker och sedan när jag kom tillbaka för att hämta dem fanns de inte kvar. Den dagen bestämde jag mej för att när jag började skriva igen så skulle jag kunna komma åt det vart jag än befann mej och det kan jag genom en blogg. Alltså fick jag ta bort mitt anti mot teknik och börja med detta.

 

Är inte bara med datorer som jag känner mej gammalmodig utan i allt. Jag vill inte att mina barn ska somna till en tv med en dvd som spelas till de somnar. Jag hatar det sättet att lägga barn. Tanken med att jag känner mej gammalmodig kom ännu starkare idag när jag var på biblioteket för att lämna tillbaka  några filmer. Jag tog som vanligt en tur in till barnavdelningen för att se vad som hade kommit tillbaka. Hittade flera stycken böcker om Grodan och tog med mej dem till lånedisken. Det blev att hon som lånade ut böcker och jag började prata om böcker. Jag sa då att jag och barnen har blivit helt kära i Grodan-serien för att de tar upp så mycket bra saker. Hon frågade då om vi läste ofta och genom att vi är flitiga besökare där så känns det som om hon "känner" oss å det blir alltid att vi pratar lite. Jag sa då som det är att vi brukar läsa varje kväll i sängen innan vi säjer gonatt. Bakom står en kvinna som säjer :-Va läser du för barnen?

 

Jag kände mej som 100 år och det var den betoningen som om jag hade levt för 100 år sedan och återuppstått.

 

JA jag läser för mina barn och jag ligger även hos dem varje kväll tills de somnar för ofta är det den stunden som vi  ligger och pratar om allt mellan himmel och jord och det finns tiden att prata med dem om det som de tänker på. Egentligen finns inte tiden men jag tar den tiden för jag tycker att det är viktigt att barnen får höra en saga och kan fantisera kring den istället för att få allt serverat genom en färdig film. Jag förbjuder inte mina barn att titta på filmer utan de får titta på dem på dagarna men jag vägrar att sätta på en film i deras rum och de får somna  till den. Jag tycker att det är samma sak som att säja att man inte tar sej tid till att vara med dem den stunden det tar för dem att somna.

 

Jag står för att jag tycker och tänker så här men jag blir så less för att man inte "passar i formen" som gjuter föräldrar idag så ska man försvara sitt ställningstagande. Hade jag istället låtit mina barn somna till en film ja då hade de andra ansett att jag var en vanlig förälder. Jag är vuxen, jag har valt att skaffa barn och därför vågar jag ta ställning hur jag vill att mitt och barnens liv ska se ut. Det har dömts att jag har ensam vårdnad ska jag då behöva försvara ett sånt val inför en person som tycker att jag kom från Mars och att hon var denperfekt stöpta föräldern.

 

Tacka vet jag att vara gammalmodig och våga gå sin egen väg!!!!! 

Av ensammalejonmamman - 8 november 2010 10:00

Ibland är det bara så skönt att ta ett brejk från allt och bara vara med barnen, och det har jag gjort denna helg. Smulan har ju fyllt år så i helgen var det barnkalas som gällde och vi firade hela helgen ´känns det som så nu undrar jag hur det kommer att bli när hon fyller jämt. Ska vi fira henne i en vecka då?   

 

Vi fick iallafall till en kanonfin tårta - tycker vi iallafall som var supergod   

          

Varje gång som barnen fyller år så tänker jag att jag skulle oxå vilja vara liten igen och få alla dessa roliga saker som de får. Eftersom jag är vuxen så får jag mer praktiska saker - när jag väl får presenter för det känns som att vid en viss ålder så slutar man att fira födelsedagar för man vill inte bli äldre.

 

En av presenterna var att åka och titta på en teaterföreställning som handlade om Alfons Åberg

         

 

Jag är så imponerad av dessa personer som hade den! En hel sal fylld av mestadels barn men även föräldrar och morföräldrar men de kan trollbinda barnen och få dem att vara tysta när de berättar och sedan när de frågar något så skriker alla barnen ut svaret. Fick även veta att vissa barn som satt i publiken hade elaka kusiner   Å barn talar alltid sanning................ nästan!

 

När man kom blev man välkomnad av Olle Blåbär

  

 

Det har varit en lyckad helg och nu ska jag ta och plocka undan disken efter all tårtätande, frysa in kakor som blev över och sedan plocka undan lite leksaker och sedan ska jag lyxa till det och unna mej en lugn stund med en bok. Har varit till biblioteket och lånat.         

Av ensammalejonmamman - 3 november 2010 14:17

...........deodorant som luktar svett? Är det inte just det som det ska förebygga och det är därför som man har på sej det? Här kom jag utskuttande ur duschen (var kanske en liten överdrift för jag rör mej som en 90-åring) och såg mej i spegeln. Den LJUSbruna toningen (som naturligtvis visade sej vara färg) blev svart istället. Tänkte att jag får föna håret för det kanske ser så ut när det är blött. Tog min nyinköpta deo och hade under mina armar och insåg att det bara var att återvända till duschen för den stank svett.

 

Å jag kan ju tillägga att det nog var en praktikant som hade satt öjusbrun på en hårfärg som var till för att få svart hår. Men men nu är det bara att vänta på att det ska växa ut eller när jag ska till frissan å tona det nästa gång som jag klipper mej men det får nog bli en blekning då istället så jag blir kytcklinggul! Glad påsk!!!!!

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards