MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 22 november 2020

Skräckblandad förtjusning........

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING

 
SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45

...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad.

Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att känna att jag blir dömd eller att det ska följa med mig. Samtidigt finns samma frustration i mig sen förr att ingenting känns som det förändras. Kanske kommer jag en dag att kunna acceptera att jag inte ensam kan förändra världen och få människor att se det som man egentligen inte vill ska existera.

Någonstans trodde jag nog att alla frågor och grubblerier som jag bar på skulle få ett svar under vägen och åren men det har snarare blivit värre och kanske är det dags att efter 11 år lämna dem och inse att jag kommer inte hitta svaren men de har gjort mig till den jag är idag. Att efter mer än 10 år åter hamna i vårdnadsprocessen för att den som en gång kallades pappa kom på att det var läge för det, för att rubba våra liv och den lilla trygghet vi hade lyckats bygga upp gjorde att jag började ifrågasätta ALLT! Inte nog med att det känns som vi är de som fick det längsta straffet för det han gjorde utan nu insåg jag att jag kommer leva resten av mitt liv med oron att han åter igen ska komma på ett nytt sätt att rucka allt som vi byggt upp.

Samtidigt kan jag bara sitta och titta på Tripp, Trapp och Trull och känna mig så sjukt stolt - Jag har på egen hand fått dem att bli de individer de är idag i ett kaos som inte går att förklara med ord och det kan INGEN ta ifrån mig hur många frågor jag än bär med mig på insidan.

  

 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Av ensammalejonmamman - 25 mars 2017 15:38


         Jag är en principmänniska och jag står för det jag gör trots att det ibland blir helt åt skogen. Jag är brutalt ärlig och jag förväntar mig att andra är det mot mig men just nu undrar jag om detta är rätt eller om det är så att den som k...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards