MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg den 3 november 2010

Av ensammalejonmamman - 3 november 2010 14:17

...........deodorant som luktar svett? Är det inte just det som det ska förebygga och det är därför som man har på sej det? Här kom jag utskuttande ur duschen (var kanske en liten överdrift för jag rör mej som en 90-åring) och såg mej i spegeln. Den LJUSbruna toningen (som naturligtvis visade sej vara färg) blev svart istället. Tänkte att jag får föna håret för det kanske ser så ut när det är blött. Tog min nyinköpta deo och hade under mina armar och insåg att det bara var att återvända till duschen för den stank svett.

 

Å jag kan ju tillägga att det nog var en praktikant som hade satt öjusbrun på en hårfärg som var till för att få svart hår. Men men nu är det bara att vänta på att det ska växa ut eller när jag ska till frissan å tona det nästa gång som jag klipper mej men det får nog bli en blekning då istället så jag blir kytcklinggul! Glad påsk!!!!!

Av ensammalejonmamman - 3 november 2010 12:00

Å jag är så trött så jag känner mej som en vandrande zombi. Varför blir man så när hösten kommer? 

 

Idag är en sån där typisk dag som är full av måsten och jag tycker att de är så tråkiga för att man bara känner sej trött innan man ens har börjat. Jag ska städa och slå in paket så att vi kan ha kalas för Smulan i helgen. Jag upptäckte när jag började plocka fram det som ska slås in att jag har handlat alldeles FÖR MÅNGA saker. Men det har varit så roligt att handla paket denna gång för jag har hittat saker som verkligen passar och sen när jag levde tillsammans med Han så fick jag ransonering av pengar så då kunde jag inte skämma bort dem men nu kan jag det för nu bestämmer jag själv och det är så skönt.

 

Sen ska jag passa på att tona håret så att alla grå hårstrån som jag fick efter misshandeln försvinner för jag har konstaterat att man kan bli grå över en natt - det är inte bara prat. Jag undrar om man kan begära skadestånd för all hårfärg jag har köpt under denna tid   . 

 

Till och med min uppkoppling är seg idag! Nu ska jag ta en ända till tvättstugan och se vad tvättmaskinen har ätit upp denna gång. Jag fattar inte att tvättmaskiner har sån aptit för det fattas alltid något efter att jag har tvättat och det är bara försvunnet.

 

Såna här dagar är jag nöjd med att jag är en lat mamma som inte orkar släpa med allt hem från dagis för att släpa tillbaka det dagen efter. Imorse när vi gick till dagis var det soldis och nu vräker det som sagt ner och då kan jag kännamej nöjd med att jag vet att regnkläderna är kvar så de kan leka ute om de vill

 

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards