MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg den 17 november 2010

Av ensammalejonmamman - 17 november 2010 21:15

I går tog jag mej en dag då jag inte skulle göra något här hemma och att jag skulle köpa lite kläder till mej. Det hör inte till de vanligaste händelserna utan det brukar vara inköp till barnen som har prio ett men nu känns det som om jag har kommit på vad JAG VILL ha för stil på kläder och annat i mitt liv.

 

Sen var det dax för min terapi och jag kände att jag var på hugget så jag sa att det jag behöver är att få mer att ta på något mer konkret genom att hon bekräftar mej och det jag känner istället för att bar spinna vidare på det jag säjer och det känns som om hon förstod vafd jag menade och började med detta på en gång så jag kände att samtalet igår gav mej lika mycket som de andra tillsammans har gjort (kanske för att jag har världens sämsta minne) för nu känner jag att det är så här jag känner och att jag har rätt att känna så här. Att mycket av mitt beteende är konsekvenser efter att ha levt i helvetet och att misshandeln är priset som jag fick betala för att komma därifrån. Och att jag får tillåta mej att känna att jag inte vet vem jag är och vad jag tycker om för att jag ska kunna bygga upp MEJ! Ett mej som är den rätta personen som jag vill vara och som den jag skulle vara.

 

Det är så jobbigt för ibland så känner jag igen mej i Skruttans beteende med detta att hon testar vad hon tycker om och vad hon inte tycker om och att höra att det är "normalt" efter det jag varit med om det går inte att beskriva vilken lättnad det var. Men även detta att jag känner mej helt snurrig i mina tankar och att det känns som att den ena dagen tänker jag så och den andra helt tvärs emot att det är så det ser ut efter det jag gått igenom - tack och lov att jag tog detta samtal.

 

Pratade även med en myndighetsperson som jag haft kontakt med sedan jag blev vansinnig och fick henne jag hade utbytt till M och det började hända saker. Är lite roligt att se vilken bild han har av mej och som jag har sv mej själv för de personerna går verkligen inte ihop i min hjärna men det är väll för att jag har Hans ord kvar och ser mej som en svag och värdelös person.

 

Nu ska jag ta mej en långpromenad och byta Litens tofflor för tredje gången. Börjar bli less på att byta dem men hon behöver ju dem på dagis så det är väll bara att ta ytterligare ett par hoppas att de håller och att det är tredje gången gillt som gäller denna gång. Sedan tror jag att jag bara ska gå hem och lägga mej i soffan och unna mej den stunden. Köpte ju saker igår till jul och advent som borde plockas undan men jag känner att jag behöver denna stunden!

 

PUSS

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards