MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg under september 2013

Av ensammalejonmamman - 28 september 2013 23:30

 


Ibland känns det som att hur jag än väljer och hur jag än tänker på att det inte ska drabba mig eller barnen så känns det som att det är just det som det gör nu hur jag än väljer. Att jag för tillfället inte är den som ensam tar besluten gör inte det hela lättare heller men jag får tänka att det är för våran säkerhet men jag vet inte om det hjälper så mycket alltid för det känns som det tar på allas krafter att inte "finnas" att inte ha en plats och att inte " få vara som alla andra". Ibland känns det som att det livet som jag bygger upp är ett sandslott men vad händer när nästa våg kommer in, när nästa indikation kommer på vad vi kan förvänta oss från "hotet" och vi får nya direktiv ~ vad är mitt sandslott värt då? Det gör ont att höra att ens dotter använt orden "att hon inte finns" och höra att de förstår att de inte kan ha de som deras klasskompisar men att de önskar att de kunde det och med det så kommer skulden till mig som ett brev på posten 

 

Jag har haft en dröm som kommit tillbaka natt efter natt efter natt och frustrationen har bara blivit större och större för varje gång som jag drömt den. Jag har drömt att jag vaknat och alla mina fönster har haft galler på sig, dörrarna har förvandlats till fängelsedörrar som varit speciallåst men jag har kunnat öppna dem utan problem men ingen annan som bott runt mig har haft vare sig såna dörrar eller fönster. När jag sett mig runt så har jag sett att mina väggar ser inte ut som de andras utan de ser ut som murar medans de andra ser precis ut som innan jag la mig för att sova. Jag knackade på hos min närmaste granne och när hon öppnade och jag förklarade vad som hänt så följde hon med mig ut för att titta men hon såg inget utan sa bara att jag måste se fel för våra hus såg precis lika ut. Hur jag än försökte visa detta för henne så såg hon det inte. Jag knackade på hos min andra granne och samma sak upprepade sig. Jag gav mig inte utan knackade på hos fler och fler människor och till slut var det massor av människor som stod där med mig och tittade på mitt hus utan att se vad jag såg och jag kände det som att jag var helt sinnessjuk Hur kunde de missa det som var så uppenbart och som jag såg och kunde ta på men ingen annan såg eller kände? Jag satte mig ner helt uppgiven och lät tårarna strömma ner för kinderna för att ingen förstod mig eller ens såg det jag såg 

 

Jag lärde mig en gång i tiden på min terapi med den terapeut som jag då hade att drömmar alltid har något som de vill säga eller lära oss och speciellt om de kommer tillbaka. Jag inser att denna drömmen berättar mina innersta känslor, de som jag döljer så väl för att de gör för ont att ta fram, för det är så det känns att leva som en i mängden men leva det med skyddade uppgifter för man är inte som alla andra och ingen som inte har det livet kan förstå en. Det finns dagar som jag känner att jag bara vill ge upp det men samtdigt så vet jag vad det andra alternativet är och då inser jag att jag inte kommer att överleva och mina barn förtjänar att ha en mamma som kämpar för dem och gör de val som hon tror är bäst även om det känns som de alltid slår tillbaka till slut. Kanske känns det inte som det bästa valet idag att jag påbörjade barnens terapi igen men kanske ser jag längre fram att det var precis vad de behövde som jag kände den dagen jag valde att börja kämpa för att de skulle få det igen. Jag vet att inget val är lätt att ta om man inte följer strömmen men just nu känns det som att strömmen är för tung att gå mot men kanske kommer den att minska en dag även om den inte gjort det hittills. KansKe inser jag en dag att alla valen jag gjort lönar sig en dag med att de vågar stå upp för sig själva som jag inte vågade och den dagen ska jag känna att jag gjorde rätt för ingen förtjänar det vi/jag har gått igenom och de ärr som alltid kommer att finnas kvar 

 

  CRAMAR   

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards