MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg den 1 november 2010

Av ensammalejonmamman - 1 november 2010 22:59

Har alltid en förmåga att lyckas radera ut de mess som jag har bestämt att jag ska spara! Så nu ska jag skriva det här så att jag alltid kommer åt det men även min "dagbok" för aldrig mer ska jag lämna ett ställe och mina personliga tankar i en dagbok. En gång bränd alltid bränd!

 

"Det som skiljer den dumma från den kloka är att den dumma gång på gång begår samma dumhet, medan den kloka hela tiden hittar på nya dumheter"

 

Tack för allt du ger mej C! Utan dej skulle livet inte vara lika bra! Fast du kommer ju aldrig att läsa detta men jag kan ju berätta att jag skrivit snälla saker åt dej! Puss

Av ensammalejonmamman - 1 november 2010 21:29

Idag var vi till affären och sen vi sålde våran barnvagn som Plutten vuxit ur för länge sedan, så har det varit mycket prat om bebisar i magen eftersom hon som köpte vagnen hade just en bebis i sin mage som skulle titta ut om en månad. '


Idag stod vi i kön och skulle betala och det var två kassor öppna och mycket folk som stod där. Plötsligt hör jag Skruttan säja - Mamma titta han har en bebis i magen!

Min första tanke var gode gu låt henne ha sagt fel så det var en hon som det pratades om men inte då när jag vänder mej om så står där en man med en JÄTTEmage. Försöker vara en pedagogisk mamma och säjer lika pedagogiskt att killar har inte bebisar i magen.


Följdfrågan blir naturligtvis med en högre volym oxå - Men mamma, varför har han då en så stor mage om det inte är en bebis därinne.

Vad säjer man?!? Alla blickar känns som om de är riktade mot en och man vill bara ha en lucka att falla ner i samtidigt som man hör hur alla försöker att inte skratta. Då säjer kassörskan - Jag tror att alla är roade utom mamman!

Snacka om att bli räddad och så snabbt som jag plockade ner yoghurt och frukt har det nog aldrig gått tidigare med tre barn oxå men en sak är säker - nu kan jag skratta åt det men då var det inte lika roligt men som det heter av barn och fyllhundar får man höra sanningen och så är det nog!



Av ensammalejonmamman - 1 november 2010 17:44

............"bra karl reder sej själv" men när man som kvinna väljer att klara av saker som är "manliga" då är man inte duktig utan då är man feminist, med negativ betoning??!!!!!

 

Nu har jag gått och retat mej över detta uttryck medan jag lagat barnens vilostol och vårat matbord där ena bordsbenet höll på att lossna! Ingen skulle våga kalla mej feminist med negativ betoning men  ja jag är feminist för jag kommer aldrig låta någon man styra över mej eller se ner på mej för alla människor är lika värda vare sej vad de har för kön!

Av ensammalejonmamman - 1 november 2010 10:46

Varma tårar rann nerför min kind igår och jag kunde inte hindra dem. Det gjorde så ont inuti mej av att jag insåg att Hans sida av släkten skiter i barnen. Jag bryr mej inte att de inte har kontakt med mej men barnen är ändå av deras eget kött och blod som det så fint heter.


I huset bredvid vårat bor världens underbaraste äldre par och de är några man gärna byter några ord med när man går förbi. De kan ge en komplimang bara så där så man blir glad hela dagen och allt känns lite lättare. Igår när vi kom från affären så stod de i sitt sovrumsfönster och knackade och vinkade och mina tre stod där nere och bara vinkade tillbaka. Ser hur det nästan kommer tårar ur "tantens" ögon  och att de bara tycker att mina barn är så söta som stannar och vinkar till dem. Jag gick in och började med maten medan barnen lekte ute en stund. Precis när de kommer in så ringer det på dörren och där står hon med en 100-lapp som hon vill att barnen ska ha och köpa glass för och sedan ett par gardiner som hon har köpt till sej men tyckte att de var så moderna så att de inte passade hos dem.Tårarna låg på lur hos mej redan här men jag klarade att hålla dem tillbaka och hon fick en kram av oss alla fyra.


När dörren hade stängts och jag återgått till att skala potatisen då kunde jag inte längre hålla tårarna tillbaka för det gör så ont att deras egen släkt bara skiter i dem. Det har inte ens kommit ett kort när de fyller år, det har inte kommit en fråga hur de mår och Plutten som bara var några månader när vi lämnade helvetet är frisk, vilken personlighet som kommit fram - INGENTING! Och jag förstår det inte hur man bara kan sudda ut en del av sin släkt. Bara blunda och låtsas att de inte finns där.


Pratade med en vän om detta inatt och det är som jag sa till henne att det är inte grannar som ska ge barnen det här det är farmor som ska ge dem en slant till glassar, det är hon som ska fråga hur det är på dagis det är hon som ska vinka till dem och tycka att de är söta. Jag är inte ute efter presentarna eller pengarna utan jag saknar det som ligger bakom de handlingarna för jag behöver inte fler leksaker eller pengar till glass - för vi klarar oss men jag tycker att Hans släkt beter sej konstigt. Men som tur är har barnen mormor och morfar å så har vi helt underbara grannar som ger oss det andra skulle göra!


Nu ska jag ta reda på kaoset här hemma efter att ha haft sjuka barn i en vecka och kanske kan irritationen över detta ge mej lite extra energi för idag har tårarna torkat för denna gång!!!!  

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards