MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Jag vill bara ha en vanlig vardag

Av ensammalejonmamman - 23 december 2010 10:39

Idag blev jag kvar på dagis ett tag efter att jag hade lämnat barnen och stod och pratade med en fröken. Jag är glad att jag har så bra kontakt med dem så att de vågar fråga när det är något kring barnen. Jag har sagt till dagis att det ska vara säkert kring barnen men jag vill att de ska märka av det så lite som möjligt och just detta att de får vara som de andra barnen där. De förstod precis vad jag menade och jag känner att de gör så oxå.

 

Nu hade det varit så en dag att de hade gått utanför vårat hus och Skruttan hade pekat mot deras fönster och sagt till fröknarna att där är mitt och Smulans rum och detta hade de inte vetat hur de skulla tackla. Om de skulle säja att så var det eller om de bara skulle låta den kommentaren vara eftersom vi lever under skyddade uppgifter. Jag frågade fröken vad de hade sagt och hon sa att jag tänkte på allt som du har sagt till oss och så sa jag bara va fint ni har det i erat fönster och då hade det bara lyst om Skruttan.

 

Det är såna här gånger som jag känner att jag bara älskar dem för att de har tagit chansen att fråga och lära känna oss och våran situation för precis så hade jag önskat att de skulle ha mött den kommentaren. Mina småtroll är stolt över deras hem och att få höra detta av en fröken det var jättestort för dem. Det som känns så delat är att jag känner att jag försöker bygga upp en "vanlig" värld för mej och barnen men att situationen är helt olik många andras. Jag mår dåligt över att behöva leva så här pga en person men ändå så är det ju för att vi ska kunna känna oss tryggare. Trygg kommer jag nog aldrig att känna mej men just det att samhället ställer upp på ett sätt känns bra.

 

Jag vill att barnen ska kunna känna sej trygga men jag vill inte att de ska hämmas eller känna sej särbehandlad bara för att det ser ut som det gör i vårat liv och det är därför det känns så skönt när människor i ens omgivning förstår och ställer upp på dessa krav. Dagis beundrar jag för de har verkligen skött om barnen till 110% samtidgt som de har tagit frågorna med mej för att kunna låta barnen vara där på lika villkor som andra men stöttat dem på ett bra sätt med det som är problem. 

 

Jag är så tacksam till alla de människor som hjälper mej att leva och som stöttar mej!

PUSS på er från Häxansurtant    

 
 
Ingen bild

micke mouse

25 december 2010 18:09

men lila skruttan då ! det var kul att fröken sa så. bra att hon fick bli stolt över sitt fönster. kram gumman! det är ej lätt för er..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards