MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg den 2 december 2010

Av ensammalejonmamman - 2 december 2010 21:57

Jag känner mej verligen som det sedan min tand försvann och fastän det inte syns att den är borta så finns Häx-känslan kvar!

Och dessa spökträd gick jag förbi efter att ha varit på utveklingssamtal om Liten. Jag kan lova att jag var två meter lång när jag gick därifrån för nu har jag fått så mycket lovord om mina barn å det känns så skönt för fastän jag är världens sämsta på att ta komplimanger så kunde jag ta åt mej när hon sa att vi hade en sån kärleksfull och trygg relation och att jag var en jättebra mamma. Det känns så skönt att få höra det för då kanske jag kan minnas det de dagar som jag känner mej nere och tycker att jag inte lyckas med något. Att Liten hade utvecklats och var duktig och före sin ålder är oxå kul att höra för det var som jag sa till hennes fröken att Liten påminner mej om hur de andra barnen skulle ha varit om de inte hade blivit så kuvade av honom. Samtidigt är det jobbigt att se hur de andra skulle ha varit i utvecklingen om Han inte skulle ha utövat övergrepp på dem!


Egentligen så känner jag att jag skulle sova nu men jag måste bara skriva av mej så att tankarna försvinner lite. Skruttan var helt i panik nu ikvöll för att det kom minnen av det hon tidigare varit med om. Och jag känner mej så maktlös för jag skulle verkligen bara vilja sudda ut dessa minnen och fylla på dem med nya glada. Jag önskar att hon skulle ha några positiva minnen av sin pappa men det har ingen av dem och det känns så hemskt att det är Han som jag valde till deras pappa men samtidigt hade inte de funnits om det inte var för att det var just han som var pappa.


Jag känner att ju mer jag får veta som Han utsatt dem för dessto mer undrar jag vem det är som jag levde ihop med. Och dessa funderingar kommer även när det gäller mina minnen som kommer fram efter att ha varit förträngda för att jag inte har orkat minnas dem. Och det är så hemskt att man känner så när man ändå har levt tillsammans med personen. Jag kan idag inte säja att jag känner honom för jag vet inte vilken av alla sidor som Han har visat som är Han. Jag vet iallafall att jag skrev kontrakt med djävulen när jag blev tillsammans med Honom för i mina ögon är Han en djävul för ingen människa med känslor kan göra det som han har gjort.


Jag känner även att när jag tänker i dessa baner så förnekar jag mej själv på ett sätt! Jag hade inte varit den som jag är idag och jag hade inte haft barnen om jag inte hade träffat Honom. Och mina barn  är helt underbara så något bra kom av denna relation och kanske är det så jag får se det för att stå ut. Det är dock väldigt svårt att tänka så när det mesta av relationen är negativ. Jag får göra det bästa och sedan kan jag inte göra mer så enkelt är det.


Nu ska jag lägga mej och läsa lite innan jag somnar!

PUSS

Av ensammalejonmamman - 2 december 2010 13:26

Jag är en sån person som verkligen letar nyheter på nätet i olika tidningar och från olika delar i Sverige och idag har jag hittat något som verkligen är ÄCKLIGT! Skolorna i Gävle kastar 53 TON MAT PER ÅR. Jag fattar inte hur man kan kasta så mycket mat för antingen så måste de ju göra såna mängder mat mer än vad som blir uppätet eller så har alla elever där aneroxia. Det värsta är ju att detta är angivet i år men när det gäller skolan så är den ju inte öppen alla månader och det är som mest 5 dagar i veckan. Sedan undrar kommuner varför man går så mycket back! Jag tycker att det är en helt ofattbar siffra och jag blir äcklad av denna för jag tänker på hur många som inte idag har mat som skulle kunna bli mätt på det som bara slängs. Gävle kommun skulle titta på vad man skulle göra åt detta men jag kan inte förstä varför man inte gjort detta tidigare! Skärning säjer jag bara och det är ÄCKLIGT va mat det slängs och dessa pengar skulle kunna göra nytta på andra ställen!!!!

PUSS från häxan

Av ensammalejonmamman - 2 december 2010 09:40

Idag visade termometern -23 och det kändes som om det var alldeles för kallt att gå ut i men det är bara att se glad ut och helt enkelt sätta på sej kläder och gå till dagis. Att tandläkaren hade sagt till mej att jag inte fick andas genom munnen när jag var ute var verkligen inte det lättaste. Dels för att det var fr kallt för att göra det och sen är det helt tekniskt omöjligt att inte prata med tre småbarn så nu ber jag att det inte ska bli var i såret efter tanden så jag får lägga ut ännu mer pengar på den som inte ens sitter kvar. Är inte det minsta bitter över att ha lagt ut x antal hundra på en lagning för att bara en natt senare rycka ut den   . Jag lovar  !

 

Igår kände jag verkligen att jag skulle ha gjort som jag fick í en kommentar - bett min "kompis" att dra åt   för igår kom det ett mess med texten "har du satt in pengarna än". Ja naturligtvis har jag gjort det efter att vi inte har haft någon kontakt  men när du ringer och frågar så är det klart att jag rusar till banken och sätter in pengar - not!!! Skrev tillbaka att jag inte hade gjort det och att jag inte heller skulle göra det! Där trodde jag att nu förstår hon att det inte kommer att bli några pengar på hennes konto från mej men inte då. Det räcker inte med att hon är efterhängsen det är också tydligen det att hon ser vad hon vill se så jag svarade bara det jag hade fått i kommentaren och som jag borde ha sagt tidigare. Ändå så kommer det ett till mess idag som om ingenting har hänt och nu undrar jag om det inte bara är mina barn som inte hlr vad jag söjer utan även alla andra. Med mina barn så hör det väll till utvecklingen men vad jag ska skylla på när det gäller min omgivning det vet jag inte! Känner bara det som att ingen förstår när jag säjer ifrån utan att de tycker att jag är så snäll och jag kan inte vara långsur men detta är ett övertramp som jag inte kommer att glömma!

 

Sen kommer jag till tvättstugan och där så är det bara kaos och rena sandlådan. Folk skriver lappar om att man inte får boka flera tider samtidigt och att det är tre pass som gäller och då blir vissa människor så sura att de bkar flera i olika namn och det känns som om detta är så barnsligt så jag orkar inte ens bry mej. Det kanns som om det är en fritidsgård och att det bara är barnrumpor som bor här. Det finns tvättstugeregler och de är så enkla att förstå att tom en tonåring skulle göra det men inte de som bor här utan här blir det en grej av det hela och folk tecknar fullt med tider bara för att de ska vara tvärs emot och sedan utnyttjar de dem inte för det är just grejen att vara tvärs emot och skriva mot reglerna. Känner bara MEN VÄX UPP!

 

Nu ska jag göra lite nytta innan jag ska till Litens fröken på utvecklingssamtal hör på eftermiddagen. Ska bli roligt att se vad de säjer för det är så olika mellan hennes och de andras avdelning och det känns som om det inte är lika mycket ordning och reda här så det ska bli intressant. Ska även jaga en läkare och se om de kan undersöka om hon är allergisk mot något i maten!!!!

PUSS   från häxan

 

 

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards