MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Post från tomten

Av ensammalejonmamman - 17 december 2010 22:07

Idag gick jag och Liten till affären och hämtade ett paket från "tomten". Ni skulle ha sett minnen när hon sträckte fram den lilla avin och fick ett paket tillbaka. Hon skulle absolut bära det hela vägen hem fastän det var jättekrångligt men mammas hjälp var inte välkommen alls. Tur att jag bara hade henne med för annars så hade det nog blibit slagsmål om vem som skulle bära det. När vi kom hem hade de andra trollen kommit hem från terapin så då var det spännande att öppna påsen. Jag har under denna resa fått bevis på att det finns änglar men att de är människor till utseendet men jag vet inte hur jag skulle ha klarat detta utan dem.

 

När Smulan och Skruttan kom hem från terapin så syntes det direkt att det var en sådan dag då det hade varit jobbigt för dem och det dröjde inte länge innan allt drog igång. Smulan hon blir pappa och hon gör vad pappa har gjort mot henne. Inte allt och inte i samma utsträckning. Och jag är en mamma som inte vet hur hårt jag vågar gå fram med regler och sådant eftersom jag hela tiden har fått bygga upp dem från noll och verkligen visat att det inte blir bestraffningar om de spiller ut mjölken. Ikväll var de helt vilda och sparkade och slog Liten och då känner jag att när det inte hjälper med att jag säjer till dem gång på gång så måste jag visa att jag menar allvar. Så ikväll är första gången som de har fått somna själva i sängarna. Jag sitter här med dåligt samvete trots att jag vet att de inte kommer att dö av det och att det finns mängder av barn som somnar själv i sängen varje kväll men ändå så känner jag att det är jobbigt. Det är så svårt med att uppfostra dem för om man säjer till för mycket så sjunker de in mot den gamla rollen igen och om man inte visar någon gång att man har fått nog ja då får de svårt när de kommer ut i livet. Jag är inte en sån mamma som tilläter vad som helst men jag har i över ett år byggt upp förtroendet att jag aldrig ska slå dem lämna dem eller låta dem vara hungrig. Och det kommer jag att hålla men om man bara höjer rösten till dem så blir de rädda fortfarande.

 

Sen känner jag att det finns personer i min omgivning som bara suger ur mej energin och det är inte det lättaste att få bort dem när de inte förstår sättet man gör det på och jag hatar att såra människor men snart så kommer jag till en gräns där jag måste för att överleva själv!

 

Nu ska jag unna mej en kopp kaffe i lugn och ro!

Puss från Häxansurtant   

 
 
Ingen bild

else

17 december 2010 22:36

gör som du känner, Judith!!!Du e en fin mor!!

ensammalejonmamman

17 december 2010 23:19

Tack Else! Här lärt mej mycket av dej!!!
Kramiz

 
Camilla

Camilla

17 december 2010 22:50

Jag lider verkligen med dig. Barn är normalt inte lätta att handskas med, men barn med trauma är ännu svårare. En stor eloge till dig som tar dig igenom dagarna trots dina minnen och ändå orkar uppfostra 3 underbara tjejer. Det kommer en dag då du kommer få all uppskattning du bara kan från dina barn, bara de förstår att du inte är den som vill såra dem eller göra dem illa. Men hur ska man få små barn att förstå det är det svåraste. Kram

http://aliceab.blogg.se

ensammalejonmamman

17 december 2010 23:18

TACK! Det du skriver får mina ögon att tåras! Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards