MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Försäkringskassan är ett mysterium

Av ensammalejonmamman - 14 december 2010 11:47

 Igår när jag var på luciafirande så hade Försäkringskassan ringt och lämnat ett meddelande att jag skulle kontakta dem i dag. Jag trodde att det var jätteviktigt eftersom hon sa att jag skulle ringa idag. Eftersom jag har skyddade uppgifter så har jag bara en person som tydligen jobbar på en speciell avdelning. Det är bara det att detta är min femte handläggare på 1,5 år så det känns som om jag även här får dra historian till min sjukskrivning gång på gång på gång och min förra tyckte jag var superenkel att ha med att göra men han fick sluta så det var så det var!

 

Idag när jag ringde efter att jag lämnat de friska barnen så ringde jag till henne och då visade det sej att hon bara hade ringt för att ha uppföljning och se om jag hade ett nytt sjukintyg eftersom det andra går ut nu den sista. Kände att jag blev lite irriterad för på telefonsvararen lät det som att det var jättebråttom att ringa upp men för henne kanske det var det för att hon skulle kunna skriva in det i sin journal över mej. Har lärt mej genom alla dessa turer att det är bättre att inte fundera utan bara rycka på axlarna och gå vidare och inte lägga energi på det för det hjälper mej inte ändå.

Idag har jag Smulan hemma eftersom hon hade feber igår och kändes varm imorse oxå så det var bara att engagera min stackars pappa till att passa henne medans jag gick med de andra. Hon bara satt i hans knä och såg hängig ut så min tanke var att vi skulle lägga oss en stund nu idag eftersom jag har sovit dåligt inatt för att jag har drömt massor och sedan legat och trängts med två barn i min säng (har en dubbelsäng men åndå ska de ligga och trängas med mej) men se bara morfar hade åkt ja då blev hon pigg. Så nu har vi kokat tomtegröt och målat lite, å lagt pärlplattor och jag vet inte allt. Samtidigt så känns det skönt att kunna ge henne lite egentid eftersom hon annars måste dela mej med 2 andra så det är inte bara negativt att ha sjuka barn det är mycket vad man själv gör det till!¨


Nu ska hon och jag sätta oss och titta på Rupert björn. Inte min favoritfilm precis men det är mysigt iallafall!¨

PUSS från Häxansurtant  

 
 
Lyllan Blogglus

Lyllan Blogglus

14 december 2010 12:10

Haha, ja, dom knölar alltid till allting, eller får det att låta tokviktigt tydligen =P

Ha en bra dag!

http://gasoline.bilddagboken.se

ensammalejonmamman

14 december 2010 13:33

Ja jag kände mej verkligen he´lt jäktad av dem för det lät SUPERviktigt och det var verkligen ring mej IMORGON 'suck*
Ha en bra dag du med! Kramiz

 
Ingen bild

else

14 december 2010 12:21

underbart å läsa:)

ensammalejonmamman

14 december 2010 13:31

Tack tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards