MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Jag är less på att få förklara Hans handlande!!!!!!

Av ensammalejonmamman - 13 december 2010 11:15

 Idag är det Lucia och jag är så förbannat less på att behöva förklara Äcklets beteenden för barnen. Altt började imorse med att de var helt uppspelt över att de skulle vara med i Luciatåg på dagis och att de skulle få ha glitter och ljus i håren. De var verkligen hetl spralliga och de tyckte att detta var spännande.


När vi bodde i Huset så började Skruttan att vara torr på natten och för varje morgon som hon hade varit det så fick hon en femma. Nu är det Smulans tur med detta och det finns ingen avundsjuka från något håll för att det är så men imorse kom det en fundering.


När vi fick sakerna som var vårat så fattades det massor med saker förutom att det låg glasbitar blandat med grejerna och att mycket var förstört så var det att Smulans sparbössa var med men den var helt tömd förutom på en krona, Skruttans plånbok och sparbössa var inte med över huvudtaget för den gick inte att öppna om man inte hade nyckeln som jag tog med mej. Skruttan var jätteledsen över detta men nu så har hon inte sagt något på ett tag men det kom igen nu imorse när Skruttan fick en femma och jag gav även en till de andra 2 så de kunde lägga dem i sina sparbössor. Då kom frågan -Mamma varför tog pappa mina pengar?


Vad svarar man på det?! Jag har betämmt mej väldigt tidigt att jag inte ska smutskasta Honom inför barnen men det visade sej väldigt tidigt att de bara har en negativ bild av sin pappa och jag kan inte klandra dem för Han har inte ställt upp på dem för fem öre. De var ett sätt för Honom att hålla mej kvar för han visste min rädsla och hu jag kände för att barn ska flytta mellan 2 ställen och de höjde Hans status för han hade en familj och många barn. Jag känner att detta blir en så svår sits för jag vet inte vad jag ska säja och mitt svar blev att jag inte visste varför han hade gjort det. Egentligen vet jag varför och det är för att straffa mej - jag skulle inte ha de pengarna men han ser inte att det är barnen som han straffar. Jag skulle aldrig ta dessa pengar för det är pengar som de fått av mej och som de har fått av andra när de har fyllt år. Jag tar inte av andra och jag skulle inte heller ta av mina barn.


Ibland känns det som om det kommer så många situationer där omgivningen förväntar sej att jag ska kunna förklara hur han tänkte men hur ska jag kunna göra det när jag inte kände Honom eller visste hur han tänkte. Jag kunde bara höra på hans steg utanför vilket humör han var på och om jag skulle få straff för något som jag inte visste ens vad det var eller om det skulle vara lugnt när han kom in. Jag vet inte hur han tänkte när han var otrogen jag vet bara att han inledde det innan Liten föddes och att jag hade det på känn men fick inte bevisen förän flera månader senare genom en person som jag fortfarande beundrar för den styrkan och alltid kommer att högakta och skydda. Hur ska jag kunna ge en bild den dagen det kommer ännu fler frågor från barnen när jag inte ens känner Honom själv????!!!!


Nu ska jag ta en dusch och se om jag kan skölja bort alla grubblerierna!

PUSS från Häxansurtant    

 
 
Ingen bild

micke mouse

13 december 2010 18:45

hej gumman! jag blir så arg på detta svin som kan göra så mot sina barn. Att ta pengar och allt annat.sedan ska vi försvara dom och inte smutskasta pappan. jag förstår dig. men fy fan. vilket svin jag finner inga andra ord. kram

 
Sunstar

Sunstar

19 december 2010 13:11

Usch, jag förstår inte hur en pappa kan göra så mot sina barn? Jag har själv en knepig situation kring min sons pappa men inte på det vis som du har, på gott och ont så är sonens pappa helt frånvarande och hör aldrig av sig på något sätt och vis, inte ens födelsedagar eller jul uppmärksammans av sonens pappa.

Var stark och kom ihåg, du kan ALDRIG ta ansvar för hans handlingar eller icke-handlingar, jag försökte länge hålla sonens pappa "vid liv" i sonens liv men det är inte mitt ansvar, det är inte jag som har skulden i att hans pappa inte finns här för sonen och allt jag och även du kan göra är att älska barnet/ barnen och slåss för att de ska få växa upp i en trygg och säker miljö.

http://sunstar.bloggplatsen.se

ensammalejonmamman

19 december 2010 15:19

Tack för dina uppmuntrande ord! Du är klok och det är också det jag känner att man bara kan vissa dem att det är fel genom att slåss för dem och att de ska få det bra och att älska dem.
LYCKA TILL OCH KÄMPA PÅ! Det är barnen värda när en förälder sviker!
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards