MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Jag vill sova

Av ensammalejonmamman - 9 december 2010 23:19

Jag är jättetrött och vet att jag skulle behöva sova, speciellt eftersom jag var vaken med Skruttan natten som var men min hjärna jobbar så jag håller på att bli tokig. Smulan vaknade och berättade om vad hon hade drömt och när hon berättar så är det såna detaljer som jag trodde att hon inte mindes. Jag vet att det var en dröm om en verklig händelse och som vanligt så var det Äcklet  som var den elaka.

 

I början när barnen började berätta vad Han hade gjort så hade jag en försvarsmekanism som slog till och sa att det inte kunde vara så. Han fick inte ha gjort dessa saker mot dem. Jag kan svära på Bibeln att jag alltid har trott på dem men det var för jobbigt att erkänna för mej själv att jag trodde på dem för jag ville ju inte att det skulle vara så. Se´n kom de här små detaljerna som de inte kunde få in i sammanhanget om det inte hade hänt och då fanns det inte någon överlevnadsinstinkt över huvudtaget som kunde ta bort känslan.

 

För varje sak som de berättar med så bryts jag ner för fastän jag vet att det är Han som har gjort valet så känner jag mej som en hemsk person som har utsett och skaffat barn med Honom. Om jag inte hade fallit för den fina utsidan som Han visade upp utan litat på min magkänsla så kanske jag hade haft en riktig pappa till dem för jag kan inte kalla Honom för pappa för blodsbanden kan ingen göra något åt men för att förtjäna att bli kallad för det så måste man förtjäna det. Man blir inte förälder bara för att man har varit med och gjort barnet utan man blir det om man förtjänar det - enligt mej!

 

En vän till mej fick mej att förstå att det inte är det biologiska  som har den avgörande rollen utan det är den relationen som man har till personen.

 

Imorgon ska jag prata med Skruttans talpedagog och det känns som om det kan bygga upp mej lite mer för då får jag reda på vad det är som jag kan göra för att hon ska få ett bättre uttal. Jag vill vara delaktig för det är ju även här hemma som hon pratar och då kan det vara bra att veta hur jag ska göra för att hjälpa henne. Det är inte bara mamma man ska vara utan i denna situation ska man vara psykolog och tal-lärare oxå samtidigt som vardagen ska fungera men jag känner att vissa dagar känns det som jag har grepp på det medans jag andra dagar känner att det bara är kaos men det är ju i och för sej därför som jag ska få gå till en hjärnskadeläkare för att strukturera upp detta.

 

Nä nu måste jag göra ett nytt försök å sova för annars kommer det vara en zombi som kommer till dagis och jag kommer inte att minnas något som pedagogen säjer!

Puss från Häxansurtant   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards