MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Skrattet och den händelsen väckte minnen!!!

Av ensammalejonmamman - 8 december 2010 13:32

När jag hörde henne berätta om detta med Facebook å hur sur han blev så väcktes ett minne från mitt förra liv innan Äcklet.

Pojkvännen som jag kallade Plumsen hade varit på en fest och var packad när han kom hem och han skulle upp och jobba dagen efter. Han och jag brukade driva med varandra och båda tyckte att det var kul. Jag kom på när han hade slocknat på soffan att jag skulle måla hanstånaglar med rött nagellack. Det tog en evighet att måla dem kan jag berätta för jag var ju tvungen att hålla mej för skratt och vackert blev det inte heller.

 

Morgonen kom och en bakfull Plumsen vaknade och såg att han redan var sen varpå han slet åt sej kläderna och gjorde sej iordning. Jag låg i sängen och försökte hålla mej för skratt och vara så vanlig som möjligt. När han hade kommit utanför dörren så brast allt och jag skrattade så jag fick kramp i magen.

 

20 min senare kom ett mess från hans jobbarkompis "Tack! Vi fick oss ett gott skratt!" och då kände jag att min dag var gjord. Efter ca 1 timme kom ett från  Plumsen och jag minns fortfarande orden "Det blir hämd! Älskar dej ändå. Puss. och köp hem aceton" Än idag kan jag känna mej nöjd över mitt hyss men som alla andra roliga minnen från tiden innan hade jag förträngt detta. Jag kan avslöja att hämnden lyckades långt senare för jag var på min vakt i många veckor och månader och genomskådade många försök!

Puss från Häxansurtant

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards