MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Jag har uppfostrat mina barn "fel" ; )

Av ensammalejonmamman - 8 december 2010 09:32

Idag när vi skulle gå till dagis så visade termometern -17. Igår var det däremot bara -4 och då pratade jag med en av fröknarna hur vissa föräldrar gör med sina barn när det verkligen är kallt ute (som -20) för igår när det var "relativt varmt" då satte de på barnen extra tröja, overall och sedan 3 filtar i vagnen över barnet som egentligen är för stor för vagnen men det var kallt så därför var det tvunget att åka vagn. Tyvärr fick jag inte se idag hur många filtar det var men men jag överlever nog ändå!


Imorse fick jag bekräftelse på att jag har "uppfostrat mina barn fel". Jag berömde dem och sa att vilka stora och duktiga tjejer jag har fått som klarar så mycket själv. Då tittar Skruttan på mej och säjer: Ja mamma! Nu är det bara du här hemma som inte klarar något!

Tack för den gumman den ska jag minnas och komma ihåg. Så nu får jag ändra uppfostringsmetod    till vilken vet jag inte för jag tycker ju om när de är självständiga så jag får nog finna mej i kommentarerna som följer!


Jag har jätteroligt åt en bekant kan jag erkänna. Hennes mobil skickar mess av sej själv och blandar meddelandena med varann så det blir bara en enda röra. Jag tycker att det är rätt roande eftersom jag känner igen meddelanden som hon skickat till mej tidigare och sedan kommer det en del av ett annat. Lättroad!

Jag skulle vilja se vad som händer om ett av dessa som kommer till mej annars skulle hamna hos hennes pojkvän för det finns mycket gnäll på honom i meddelandena. Antingen så tar han åt sej eller så gör han inte det och blir sur! Tänk hur tekniken kan vara och jag  har sagt det tidigare och jag säjer det igen det var bättre förr när telefonerna var till för att ringa på. Fast när jag tänker efter så är sms bra när man har småbarn och inte hinner prata i telefonen utan bara kan skicka det man vill utan att behöva vara trevlig oxå   . Är man Häxansurtant så uppskattar man sånt!


Idag är det åter dags för min terapi och jag känner mej bara frustrerad inför den. Jag var verkligen negativ till att jag skulle gå på terapi så för att "lura in mej" kallade min terapeut det för samtal. Sagt och gjort så gick jag i fällan och en dag så sa hon att antingen fick vi avsluta eller så fick vi lägga över det på terapi för att under samtalen kom vi närmare och närmare terapi iallafall. Jag var ju tvungen att erkänna, även om det satt långt inne att jag mådde bra av detta så vi skulle köra på terapi (vad skillnaden är vet jag egentligen inte för att det känns ungefär lika). Dealen var dock att jag skulle bestämma vad vi skulle prata om och idag vet jag inte ett dugg vad jag vill eller orkar prata om. Det är snart juluppehåll så det känns menlöst att börja med något nytt  och det vi redan pratat om vill jag inte heller prata om. Jag tror att jag ska säja att vi kan prata om henne idag istället! Vilken snille-idé jag fick fast jag vet ju redan nu att det kommer inte hon att gå med på. Min socialtant köpte det en gång iallafall fastän hon fick mej att börja prata om mitt till slut iallafall men ibland blir jag så less att prata om det som har varit för jag vill bara radera ut det men det går inte jag vet så det är nog bara att kämpa på!


Nu ska jag unna mej en kopp kaffe iallafall innan jag ska slita mitt hår och komma på vad jag vill terapeuta om idag!

PUSS från Häxansurtant   

(Tänk vad en utdragen tand kan orsaka jag kände mej ju inte som en häxa innan) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards