MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Nu är det som vanligt igen!

Av ensammalejonmamman - 5 december 2010 19:44

Nu är allt som vanligt igen nu när barnen har kommit hem men det som är så jobbigt är att jag nu inser hur mycket jag har funderat och spännt mej när barnen inte har varit här hemma. Jag vet att de har haft det jättebrra när de har varit borta men ändå så finns det hela tiden omedvetet att jag inte kan skydda dem när de inte är hos mej. Där de har varit nu under helgen kan Han hitta dem för det är lätt att få tag på adressen och jag trodde inte att jag tänkte så och jag tycker inte att jag har tänkt på det när de har varit borta men nu när de åter är hos mej så känner jag skillnaden - jag slappnar av!!!

 

Det känns så jobbigt att det ska vara så för det som jag tänker och är medveten om det kan jag påverka men det går inte att påverka det som finns på idnsidan och som lever sitt eget liv.

 

Inatt hade Smulan varit orolig och inte sovit så de hade fått vara vaken med henne och de hade försökt att få henne att berätta vad det var men hon ville inte berätta. Nu ikväll när jag låg bredvid dem för att de skulle sova så säjer hon bara rätt ut att hon inte hade kunnat sova inatt för att hon hade drömt. Jag tänkte att jag ska inte leda in henne på något utan helt enkelt få bort tankarna så att de kunde somna så jag säjer bara att jag hade hört det. Då vrider hon på mitt  huvud och tittar mej rakt in i ögonen och säjer: Mamma! Jag drömde om när pappa slog mej i pannan! Och sedan berättar hon detaljer som ett barn inte kan hitta på hur mycket fantasi de än hade.

 

Varje gång som det kommer upp saker som Han har gjort mot dem går ytterligare en bit inom mej sönder och jag känner att jag bara vill sudda bort alla minnen som finns om Honom för vare sej jag eller barnen verkar ha något positivt minne av Honom och jag önskar att det fanns ett sådant sudd - men det finns det inte! Det heter att "tiden läker alla sår" men jag vet inte om det kommer att göra det men de saker som Han utsatt oss för - men jag hoppas!!!!!

Puss från Häxansurtant

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards