MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Nu är jag arg på Försäkringskassan!!!!!! Och andra idioter

Av ensammalejonmamman - 30 november 2010 20:12

 Idag när jag var hos tandläkaren berättade hon att tanden som hade gått sönder (jag vaknade imorse och hade ont i tanden och det visade sej att det hade lostnat en bit i den under natten) inte går att rädda. Hon försökte förklara för mej vad det var hon hade sett på röntgen och att den inte satt mot benet (tror jag det var) som den skulle och för att det ska bli så måste det ha varit en kraft utifrån som påverkat detta. Jag berättade att jag hade blivit misshandlad och hon sa direkt att det var då som det hände. Hon gjorde dock en tillfällig fyllning och så får tanden funka så länge den gör och sedan får man ta bort den nästa gång som den ställer till besvär.

  

Jag hade en annan tand som gick helt sönder under misshandeln och denna kommer att byggas upp på stift nu under december och det kommer att kosta 2000 kr och jag tänkte då om man kunde göra samma sak med den andra kindtanden. Svaret jag fick var då att det kunde man men man får då betala hela summan för Försäkringskassan har bestämt att de bara ger bidrag till tandvård så länge det gäller att man har fem tänder på samma sida och detta är tand nummer 6.    

 

Jag blir så förbannad över detta för jag tycker att det är helt sjukt. Om jag var 80 år kanske jag inte skulle bry mej om en kindtand inte fanns men jag är inte ens 40 och jag vill ha alla tänder i min mun. Jag tuggar med mina kindtänder och jag förstår inte varför de har denna sjuka regel. Så för att få en ny tand när vi tar bort den andra så måste jag betala mellan 10000 och 15000 och det utrymmet i budgeten har inte jag nör jag till på köpet är ensam med tre små och måste ha en reserv om något händer med dem. Reserven är inte stor men jag har en liten nödkassa. Och efter att jag blev arg på Försökringskassan för denna sjuka regel så blev jag ännu mer arg på Han som har gjort detta mot mej. Sen så trodde jag att bara jag kom hem så skulle allt kännas bättre i munnen men nu har jag upptäckt att efter att ha lagat två tänder bredvid varandra så gör det så ont så jag kan inte bita ihop. Jag blir så förbannad över alla regler så jag kokar och om jag var rik ja då hade jag inte varit beroende av att få den hjälpen från försäkringskassan men nu är jag inte det.

 

Jag hann bara hem så berättar mamma som hade hämtat barnen att Litens personal hade tyckt att hon skulle vara hemma imorgon för att hon hade varit lös i magen så det inte var magsjuka. Liten är lös i magen lite då och då utan att det är magsjuka och hon har varit det på dagis oxå men nu tycker de att hon ska vara hemma imorgon. Hon är inte ens hängig och hon har inte bajsat eller kräkts sen hon kom hem så det känns verkligen som det är av stor vikt att hon är hemma imorgon. Hade det varit magsjuka är jag helt övertygad om att det hade kommit mer under kvällen. Och imorgon ska jag på min terapi men det är väll bara att ställa in den eller så får Liten följa med. *SUCK* Det är så+na här gånger som man önskar att man var två föräldrar. Och ännu en gång blir jag arg på Honom för att han gjort detta och att det är jag som får gå på terapi för det Han har gjort och om det inte vore för det ja då hade jag inte haft behov av terapi.

 

Sen ringde en bekant som jag inte pratat med på månader och jag kände att jag inte orkade prata med henne för att hon är så inkonsekvent så jag sket i att fråga. 15 min senare då ringer det hemligt nummer och jag svarar för att jag tror det är min bror då är det hon. Känner att jag blir irriterad redan där och jag är mitt i läggningen av barnen och jag säjer som det är och att jag har ont i tänderna efter att ha varit hos tandläkaren. Då säjer hon att det går fort det hon vill och det är att låna pengar!!!!! Då känner jag åter igen har jag en skylt i pannan där det står att folk ska utnyttja mej eller vad är det??!! Vi har inte haft kontakt på flera månader mer än sms och jag har inte svarat på fler än kanske 2 av 1000 men att i det läget ha mage att be om pengar. Hon har sambo som jobbar och jag bor själv och vi har inte haft kontakt. Jag lånar gärna ut till mina vänner om jag kan men detta tycker jag var ett övertramp som heter duga!!! Hon ringer aldrig annars men när det gälle att hon inte har pengar ja då dög jag. Blev så arg så jag slängde bara på luren och jag vet att det är töntigt att göra så men jag kände att jag inte orkar mer.

 

Blir nog att Liten får följa med på terapin iallafall så kanske jag blir mindra gnällig och retlig efter det! PUSS från en grinig tant 


 
 
irmelinat

irmelinat

1 december 2010 13:40

fy vicken fräck "kompis" som ringer & tigger ett lån. Du skulle fått ett raseriutbrott & skrikit att hon var en idiot innan du slängt på luren & dragit ut jacket för att kunna lägga barnen i lugn & ro ( efter att ha hämtat andan, förståss)
Funderar på om din liten kanske kan ha en släng latosintollerans, en av mina minsta hade det som liten, just de där att magen inte var riktigt nöjd, lös avföring etc. Dricka färsk mjölk tålde hon inte, i mat & så funka det bra & växte bort ung till skolan börjat. Säger inte att det är så, men värt att prova.

http://irmelinat.blogspot.com

ensammalejonmamman

1 december 2010 16:41

Jag önskar idag att jag hade sagt det men jag fattade nog inte hela situationen och det sjuka på allvar innan jag slängde på luren!
Tack för tipset med laktosintolerans. Ska tänka på det och kan kolla lite extra! Ska prova att byta ut mjölken ett tag och se!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards