MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Varför blev just jag pedant?????

Av ensammalejonmamman - 30 november 2010 13:10

  Jag vill inte vara pedant längre. När jag ska städa så innebär det inte som för de flesta andra att plocka undan, ställa saker där de ska vara och dammsuga och någon gång torka golvet - för mej innebär det att få det perfekt från tak till golv. Detta har funkta tidigare dels för att det inte funnits tre "yrväder" som tycker att det ska se ut på ett annat sätt än vad jag tycker. Mina hjärnskador gör att jag har svårt att bla organisera saker och ting och detta visar sej verkligen när jag ska städa. Jag börjar i alla rummen samtidigt och det blir bara rörigare och rörigare och då blir det att jag inte orkar se vart jag ska börja. Det var detta som jag skulle få hjälp av en hjärnskadeläkare och team med att kunna strukturera min vardag men det är ju en sådan kö...............


Just nu sitter jag i ett virr-varr-utan-dess-like och funderar på att flytta istället för att ta tag i detta för jag vet inte vart jag ska börja. Om jag inte var pedant så skulle jag tycka att det blev jättefint bara jag fick bort högarna med kläder som jag har vikt men en pedant som mej nöjer sej inte med det utan det ska vara tipp topp överallt och jag orkar inte det. Jag kan inte få ihop det i min hjärna och det gör mej så frustrerad. Mitt i allt så har man tiden att jobba mot oxå och jag är en tidsoptimist men tyvärr har inte mina dygn fler timmar för det.


Nu ska jag försöka få lite ordning i allt iallafall så kanske tandvärken känns mindre för naturligtvis har jag lyckats bita sönder en tand i natt i sömnen så nu ska jag till tansläkaren på eftermiddagen oxå och betala för att bli utsatt för pina och min största skräck är tandläkare och lukten hos dem. Jag skulle ju få betalt för att gå dit inte tvärt om!

PUSS 

 
 
Ingen bild

micke mouse

30 november 2010 16:51

hej gumman! ingen ide att stressa upp. det är ingen ide att tro det ska va perfekt . När du har tre sötnosar. som bussar över allt. dom är barn. då går det ej att ha perfekt. men det vet du! lite skit i hörna är nyttigt.. kramis

ensammalejonmamman

30 november 2010 18:39

Ha ha ha har en tavla innanför dörren där det står "dammtussar kan vara tecken på att någon gjort nåt roligare än att städa"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards