MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Har vissa ingen egen vilja!!!!!!!

Av ensammalejonmamman - 29 november 2010 13:15

  

Idag kom ett meddelande på min telefon som verkligen fick mej att fundera om de verkligen finns folk som låter andra styra och ställa och trots att de säjer att de inte tycker om det verkligen tycker om det!!!! Det är hon som jag skrev om tidigare som flyttat tillbaka till helvetet trots att hon varit dårifrån men nu gällde det flytten och att hon eftersom socialen betalade skulle ta flyttfirma även om hon kunde ha fixat till det själv. Då känner jag vilken tur att mina skattepengar går till en så bra sak - not! Det som fick mej att grubbla mest var "det ska bli spännande att se hur fortsättningen blir. Om jag kommer att få kämpa för att vara där och om barnen kommer att få vara där utan att han kräver att även han får vara där". Min känsla är att detta bara är ett spel för henne. Hon vill att han ska böna och be om att hon ska bo kvar att de kommer att få det bra osv och för mej känns det som ett HÅN MOT DET JAG HAR FÅTT KÄMPA FÖR!!!!

 

Jag har fått hjälp att komma fram till vissa resultat men det är ingen som har serverat mej på detta sätt som de gör med henne. Jag har fått beöksförbud för att personen som jag gjorde anmälan på inte skulle kunna ta kontakt med mej hur lätt som helst innan vi fick skyddade uppgifter och flyttade till ett helt nytt ställe. Jag kämpar med rädslan varje dag och jag gör nya saker för att rädslan inte ska få mej att bli fånge. Jag går på terapi och bearbetar det som jag har varit med om och det känns som ett hån att jag har en person i min omgivning som jag stöttat till 110% som bara "leker bort" alla chanser som hon får och att det är samhället som betalar för dessa saker. Socialen har även berättat att föräldraansvaret inte fungerar när de bor ihop men ändå så görs det inte något för att skydda barnen. Vad är det som är fel i samhället? Om inte jag hade kämpat för mej och barnens trygghet och att vi skulle få ett liv så hade jag inte fått något serverat för det har jag inte fått de andra gångerna som jag försökt att komma från Honom.

 

Jag har två nära vänner som båda har kämpat sej blodiga för att barnen ska få det bästa men där socialen och Familjerätten slagit undan benen på dem gång på gång för att de kan inte  göra något. Där avfärdar man det bara och lägger ansvaret på föräldrarna men i det andra fallet så tycker jag att socialen  hjälper till detta spel. Det är inte det att det har hållt på en kort period utan det är år vi pratar om. Jag känner mej så frustrerad för hela tiden har jag fått höra att jag måste visa i ord och handling att jag menar det jag säjer och att jag står för det till 110% men det verkar ju inte gälla här och då undrar jag för mej själv vad skillnaden ligger. För inte tror jag att lagen ser olika ut för olika personer eftersom det är samma text som står där.

 

Jag tror efter all kontakt som jag tidigare haft med denna person att det finns personer som tycker att det är så bekvämt att andra tar besluten åt en att man bara fortsätter så. Det har funnits förbud om att skicka sms, ringa, maila och ha kontakt med andra människor och det som skrämmer mej är att hon inser att det är förbud och att det egentligen inte är rätt men hon finner sej i det iallafall. Ofta får jag  svaret att hon inte kunnat svara för att han är hemma, att helgerna kan vi inte höras för då är han hemma och jag förstår inte att man finner sej i detta. Jag levde i samma sorts relation men jag var inte medveten om att det var förbud för de uttalades aldrig de visades bara genom surt humör eller elaka gliringar och det är inte heller okej men jag hade aldrig tagit ett förbud på detta sätt. Jag försökte flera gånger att ta mej ifrån Honom men jag hade inte pengar och jag hade inte någonstans att ta vägen. Jag minns fortfarande första gången som jag tog kontakt med socialen och de berättade att de hade inga lägenheter som man kunde låna vid relationsbråk. Jag bara grät i telefonen och eftger det gav jag upp att ha kontakt med dem tills nu sista gången. Då känns det ännu mer som ett hån att det finns dessa möjligheter för någon som säjer en sak men visar en annan. Är det myndigheterna som är blind eller är det mej det är fel på som reagerar och ser skillnaderna??!!

 

Jag är iallafall stolt över de val som jag har gjort och gör än idag och jag vet att om det kommer en dag när barnen frågar så kan jag se dem i ögonen och ge dem ett ärligt svar. Även om det kanske visar sej att jag har tagit beslut som inte är 100% rätt längre in i framtiden så kan jag ändå svara för hur jag tänkte när jag tog dem och det är att det är det som är bäst för mej och barnen! Det har kostat både tid, svett och massor av tårar och det kostar fortfarande men jag är stolt över vart jag befinner mej idag och att inte allt har serverats på ett silverfat! Jag kommer dock aldrig att sluta reagera över orättvisor för alla människor är lika värda och alla har fötts med en egen vilja och när man skaffar barn så har man även ett ansvar för dem så kanske är det dags att växa upp för vissa föräldrar och tänka längre än näsan pekar för vare sej man vill eller inte så är man en förebild för sina barn och det är ett ansvar!!!!

PUSS 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards