MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Hej tomtegubbar i kylan!

Av ensammalejonmamman - 28 november 2010 19:01

Eftersom det inte var lika mycket att städa ute så gick det mycket lättare att få adventskänsla där när man ser detta. Alla stjärnor och stakar står i fönstrena iallafall och julgardinerna är uppsatt i kök och barnens rum och städningen det ska jag ta någon dag. Hade planerat att ta det imorgon men sen kom jag på att Smulan har års-kontroll på BVC och sedan måste jag till biblioteket. Besöken hos BVC brukar vara jobbiga, inte för att det är fel på barnen men i en svag stund sa jag till sköterskan där att det var bättre att hon frågade om hon undrade över något än att hon bara gick och funderade. Hon blev överlycklig och nu så tror jag att hon frågar i studiesyfte och för att få kunskap och det är positivt men ibland känner jag bara varför jag? Jag har haft samma roll mot soc och andra myndigheter känns det som men jag ser det som att det kanske kan hjälpa någon annan att slippa helvetet så jag svarar så gott jag kan. Sen är det bra för att BVC ligger x antal nerförsbackar härifrån och när vi ska gå tillbaka blir dessa uppförsbackar så då får jag bra rumpträning   Det är det som kallad för positivt tänkande att se det positiva i situationen. Jag lyckas inte jämt men denna gång så gjorde jag det och därför måste jag ju kommentera det!

 

Jag och barnen var på julskyltning idag i -10 men det kändes som -30 så nu sitter de under filtar i soffan och äter kvällsmat. Jag kommer nog inte att tina upp under detta dygn känns det som. Jag får skylla mej själv för jag pylsar på barnen massor av kläder men är inte lika klok när det gäller mej själv. Vi har varit till 2 stycken tomtar och lämnat teckningar och fått presenter av dem. Först frågade barnen varför de skulle lämna teckningar för att få teckningar för det hade de minsann inte gjort tidigare. Vi redde ut denna diskussion med att det var så när de var på stan och hälsade på och att det var lite för att man skulle få julklappar sen. De köpte det och jag kände mej så lugn och lycklig över att det var färdigt och uträtt men det var bara tills vi kom till stan och det fanns 2 tomtar. Då kom ju naturligtvis frågan hur det kunde komma två tmtar när det bara fanns en riktig. Vad säjer man då??? Jag försökte lite fint med att det var samma men att han hade bytt plats. Då tittade Skruttan på mej och berättade att det var inte alls samma för en var tjock och det var inte den andra. Det är såna gånger man känner som förälder att när man har "laglig" rätt att ljuga att tomten finns så kan väll de som spelar tomtar använda samma storlek så man slipper komma på fler lögner än att tomten finns men inte då. Till slut hittade jag olika lampor med mönster och detta förvillade dem så jag behövde inte komma på någon förklaring. Tack till det skyltfönstret och den som hade dekorerat den - jag står i tacksamhetsskuld.

 

Skulle gå in på elaffären och köpa en arm så jag kan få kökslampan mitt över bordet och att den som sitter på fel sida slippe bli bländad. Det slutade med att jag kom ut med en ny kökslampa oxå som jag bara VILLE HA trots att den var dyr och att jag redan har en. Kan ju skylla på att den jag har får mej att tänka på Honom eftersom den var med till helveteshuset och sedan så kan jag ju köpa den som en julklapp till mej själv. Hur jag ska få tid att sätta upp den är dock en fråga men jag får helt enkelt ta mej tid och då har jag ju en ursäkt för att slippa städa den tiden. Jag förmodar att det kommer att ta en mindre evighet att  få upp den och armen för jag förstod inte så mycket när han förklarade hur jag skulle göra. Går även att ha levande ljus i den men naturligtvis köpte jag koppar så jag kunde ha värmeljus istället så jag måste ha varit en perfekt kund som köpte allt man kunde till denna lampa - iallafall för försäljaren men inte för plånboken. December brukar vara en månad som kostar rätt mycket iallafall.

 

Nu ska jag försöka få mina barn i säng så det går lätt att väcka dem imorgon! Hoppas att ni haft en trevlig advent! Min var över förväntan eftersom advent kom och jag överlevde trots att inte allt var perfekt här hemma och det var bra för en pedant att se.

PUSS i kylan   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards