MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Jag vill inte bli gammal!!!

Av ensammalejonmamman - 25 november 2010 18:16

När jag ser min farmor då känner jag att jag inte vill bli gammal. Farmor har alltid varit i farten trivts med att umgås med andra människor och avskytt att vara ensam. När farfar dog för flera år sedan då såg hon det som att hon skulle få äta vilken mat hon ville och titta på TV när hon ville och inte någon som ville se på en annan kanal än henne.

 

För ett år sedan så bröt hon lårbenet och sedan dess har det bara gått utför. Hon ville bara sitta när hon kom hem från sjukhuset och att det var vinter gjorde det ju inte precis lättare. Sen när hon väl kom ut och gick ja då var kroppen ovan med det och hon fick träningsvärk men i hennes huvud så är det värk för att det inte har läkt som det ska. Det blev mer och mer att hon satt inne och grubblade och som ett extra plus på detta så börjar hon bli senil. Hon glömmer och det värsta är att vissa dagar märker hon det själv men inte andra dagar.

 

Idag var en sån där dag när minnet är kortare än en guldfisks. Jag tror att hon frågade hundra gånger om jag ville ha fika men mindes inte att jag tre sekunder tidigare sagt att jag var tvyngen att åka hem för att hämta barnen på dagis. Hon gjorde en lista men när jag kom med det så var det minsann inget av detta som hon hade beställt för hon hade inte bett mej att handla. När jag visade lappen ja då var det ju hennes saker men inte skulle hon ha dem nu. Om jag skulle berätta allt så skulle jag få sitta här till imorgon och skriva.

 

Jag tycker att det är så tragiskt när det blir så. Många gånger kommer hon inte ihåg vem Liten är eller vad hon heter. Jag tycker att när man har levt ett långt liv och varit lycklig, vilket jag tror att hon varit och hon har gett sken av, varför kan man inte då få avsluta det med att man kan ´minnas, må bra och klara av att unna sej saker och göra sånt som man tycker om? Kanske tycker jag att detta är jobbigt bara för att jag själv är jätterädd för att tex bli blind, hamna i rullstol eller något annat som gör att man inte klarar sej själv. Jag menar inte att de som sitter i rullstol har ett sämre liv men jag skulle må dåligt över det för jag märker hur skadorna från misshandeln påverkar mej och får mej att känna mej begränsad. Om jag hade fötts med nedsatt syn på ett öga så var det något som jag hade varit van med och jag hade inte vetat något annat. Men nu föddes jag och var frisk och då märks nedsättningarna så mycket mer och det får mej att lida.

 

Nu ska jag natta barn och njuta av att jag kan röra mej och klara av mej själv och barnen och att jag med lite planerande får vardagen att fungera!!!

Puss  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards