MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Vet inte alla att snö och vinter= halka

Av ensammalejonmamman - 25 november 2010 09:16

        

Jag blir lika irriterad varje vinter: Är vissa bilförare idioter eller vad är problemet med vinter, snö och halka och att köra bil i det. Det gäller bara att köra lugnare och inte bara gasa och köra!!!

 

När första halkan kommer ja då kommer alltid tidningsrubriker "Halkan överraskade". Vadå överraskade? Vet inte alla människor att först är det vinter innan våren sommaren och hösten kommer och sedan vare sej man vill eller inte så kommer vintern och med den halkan? Sätter sej folk bara och kör utan att se att det är kallt och att det finns en risk för att även vägen de ska köra kan vara hal och det var halt när de gick till bilen.

 

Imorse när jag satte på radion var det nyheter och det som upptog mest tid där - ja det var att det hade hänt massor av olyckor och avåkningar just pga halkan!!! Grattis alla som upptäckte nu att det är vinte, kallt och halt jag upptäckte det för flera veckor sedan men det kanske är för att jag är smartare än medlemåttet eller så är det enbart för att jag har fötterna på jorden och trots mina hjärnskador tänker på hur det ser ut ute och hur det känns när man går 

   Puss och ta det lungt på vägarna  

 

 
 
sus

sus

25 november 2010 09:35

Hehe...Exakt håller med dig , vintern återkommer ju troget varje år ;) -HA en skön dag.

http://dusisus.bloggplatsen.se

ensammalejonmamman

25 november 2010 09:38

Tyvärr gör den ju det!
Ha en skön dag du med!!!
Kramiz

 
Lina

Lina

4 januari 2011 12:50

Samma sak här i Borås varje år. Vintern med halka och snö kommer plötsligt, ingen vet om att det skall bli vinter, ingen är förberedd med något inför vintern :S.
När första halkan för säsongen kom denna gång så stod stadsbussarna still en hel förmiddag för de kunde inte köra pga väglaget, men då är det väl ändå någon som är fel? Sen om det ligger hos bussbolaget eller hon lokalkontoret som sköter vägghållningen vet jag inte.

Kram

http://www.lina84a.blogspot.com

ensammalejonmamman

4 januari 2011 20:22

Jag förundras över detta varje år oc just som du säjer att det inte fungerar med det mest vardagliga ens! Jag kommer nog att få förundras över det nästa halka och vinter igen har jag en känsla av!
Kramiz

 
Lina i Borås

Lina i Borås

5 januari 2011 10:04

Ja, det är konstigt. Man hör aldrig att dem som bor längst upp i Sverige har problem med detta och de har ju mycket mer snö än vad vi har här.
Kram

http://www.lina84a.blogspot.com

ensammalejonmamman

5 januari 2011 13:19

Där har de vanan inne! Tänk om det skulle hända i Skåne - vilket kaos det skulle bli!
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards