MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Skit i det så lever du längre!!!!!!!

Av ensammalejonmamman - 24 november 2010 13:16

Ibland blir jag bara så less på hela min situation för det är som att bara för att jag är ensam så ska allt kommenteras och ALLA har rätt att kommentera ALLT!

Jag har ett par älsklingsjeans som har gått sönder men det är såna där som man verkligen inte kan kasta för de är bara så sköna och följer varje rörelse. Jag har dem inte om jag ska göra något speciellt men till och från dagis så tycker jag att jag kan ha dem när jag ändå bara ska vara hemma sen. Här kommer det roliga - naturligtvis tycker en person som bor här någonstan att det är helt okej att fråga om jag inte har råd att köpa nya byxor för att jag köper så mycket som jag gör åt barnen. Känner då att jag bara vill skrika "Skit i det så lever du längre" men naturligtvis gjorde jag inte det utan sa lite glatt att det har jag och gick snabbt därifrån innan min riktiga kommentar kom fram.

 

Häromdagen när vi kom hem från dagis så hade Liten bestämt sej för att vi inte skulle gå in och detta visades, eller snarare hördes genom gråt och skrik. Jag berättade att det inte spelade någon roll hur mycket skrik och gråt det kom för nu var det dags att gå in efter att vi åkt pulka i backen 10 gånger mer än vad som var tänkt från början. Då lägger en granne sej i och berättar att man som förlder ska lyssna på barnen och låta dem göra det de vill för att de ska utvecklas. Och då känner jag bara "Skit i vad jag gör" men denna gång sa jag ingenting utan fortsatte med att bubba in alla barn och pulkor. I huvudet tänkte jag dessto mer för om man inte som förälder sätter gränser ja då blir det okej för barnen att göra precis vad de vill. När de leker med eld ja då ska jag tänka "Å det är pyroman mitt barn ska bli"! Jag avskyr när jag ser barn som inte tål att få ett nej utan lägger sej på golvet och skriker och gråter för att de inte får tablettasken på affären och FÖRÄLDRARNA KÖPER DEN FÖR ATT FÅ TYST PÅ UNGEN!!!! Då kan jag inte låta bli att undra Säjer de aldrig nej hemma heller?

 

I morse när jag kom och skulle lämna barnen så hör jag en mamma som säjer i lagon hög ton till en annan för att jag skulle höra: "Tänk att hon gör barnen fåfängd! Alltid har de uppsatt hår och olika frisyrer! Jag fäörstår inte hur hon hinner och ens orkar när hon är själv. Släpar hon upp barnen 5 på morgonen"

Ännu en gång känner jag SKIT I DET DU SÅ LEVER DU LÄNGRE!!!! Jag har kommit på att det är lättare och går fortare att göra den frisyr de vill istället för att diskutera med dem att ha den frisyr som jag tycker.

 

Är så trött på att vara en som person som det är helt okej att kommentera vart och när som helst. Sköte er själv och skit i andra!!! Och innan man säjer något kanske man ska se om sitt eget hus först. 

 

PUSS 

 
 
Lina

Lina

4 januari 2011 12:37

Jag håller absolut med dig, hatar folk som ska lägga sig i allt hela tiden, sådant som de inte alls har med att göra. Det verkar inte som de har nog med problem själva att ta hand om. Kram

http://www.lina84a.blogspot.com

ensammalejonmamman

4 januari 2011 20:26

Tack! Ibland känns det som om jag är den enda som reagerar på såna här saker!
STOR kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards