MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Varför är man rasist för att man har en åsikt??!!

Av ensammalejonmamman - 23 november 2010 13:22

Jag blir så less när man inte får tycka något för då är man rasist när det gäller utlänningar. Men jag står för mina åsikter! Jag tycker att de som kommer hit till Sverige ska rätta sej efter våra regler och anpassa sej efter detta land inte vi efter dem. Jag tycker att om man inte tar tillvara på chansen att bo här ja men då behöver man inte stanna. Jag tycker att om man gör ett grovt brott ja då kan man åka tillbaka. De som sköter sej tycker jag förtjänar all lycka och allt de har men jag tycker inte om när invandrare får allt gratis bara för att de flyttar hit.

 

Samma sak tycker jag om svenskar som bryter mot lagar och regler att de oxå ska bli straffade men det är just när man har en åsikt som handlar om invandrare som man alltid får höra att man är rasistisk och det är det sista jag är för jag har vänner som är utländska, en av mina närmaste vänner som jag nu inte har kontakt med för andra omständigheter kom från Iran men till henne kunde jag säja allt detta som jag tyckte och tänkte och hon kunde hålla med. Men nu då kan man inte ens tänka tanken innan man är rasist och jag hatar det! Finns något i Sverige som gör att man fåt tänka och tycka vad man vill men tydligen så gäller inte den lagen mej. Jag tänker fortsätta och tycka och tänka precis som jag gör och om inte det passar så skit i det då! Å jag röstade på SD i förra valet men det var inte för deras rasistiska del som det så fint heter i Sverige utan det att jag inte kunde hitta något parti som jag tyckte passade in, de skulle inte få stor mandat och ja jag tyckte att det kunde behövas några som rörde runt i riksdagen men de kom inte in denna gång. Detta vet inte de som kallar mej rasistisk men om det innebär att tycka att alla ska rätta sej efter lagar, ta seden dit de kommer och förtjäna saker då lär jag vara rasist fastän jag tycker lika om alla svenskar oxå. Jag betalar skatt å så länge jag gör det så tänker jag fortsätta att tycka och tänka!

 

PUSS

 
 
Lyllan Blogglus

Lyllan Blogglus

23 november 2010 13:48

Det är bra, stå för vad du tycker! Tycker oxå att dom ska rätta sig efter våra regler och inte tvärtt om, vi skulle aldrig få som vi ville i deras land

http://gasoline.bloggplatsen.se

ensammalejonmamman

23 november 2010 13:56

Tack! Känns bra att inte ha alla emot sej iallafall *blink*! Kramiz

 
Ingen bild

m

23 november 2010 19:36

jag håller fullständigt med dig.vi får ej något.själv kan vi gå på knäna. men finns många bar människor också . kramis mickeymaouse..

ensammalejonmamman

23 november 2010 20:02

Tac så mycket! Vd det värmer att det finns människor som tycker lika och inte kallar mej rasist för att jag har en åsikt!!! Tack för stödet!
Kramiz

 
Lina i Borås

Lina i Borås

21 december 2010 16:16

Jag håller med dig helt och fullt, fast röstade dock inte på SD, är många som inte vågar säga vad de tycker. Men många av invandrarna håller faktiskt också med om ovanstående.

Kram

http://www.lina84a.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards