MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Hur man än gör har man arslet bak!!!!!

Av ensammalejonmamman - 23 november 2010 11:58

Idag ska jag till min läkare och prata om mina mediciner kring värken och jag har väntat på att få en tid med henne eftersom det är hon som varit med sedan dag ett genom att hon då blev läkare för barnen och jag känner att jag för ofta iallafall får dra hela mitt liv och händelser för att få hjälp att jag valde att vänta istället för att komma till en annan och behöva dra det igen. Och alla människor som har ett problem söker läkare och får hjälp med det utan att de behöver tänka på vad de ska säja för att inte få det vänt emot sej senare. Men inte jag..........

 

Det är samma man som är pappa till barnen och som har misshandlat mej så att jag fått skador som jag kommer att få leva med i resten av mitt liv. Detta tycker jag är helt logiskt att det hänger ihop eftersom det är samma person som vi pratar om men inte när man ser till det rättsliga. Om jag berättar för min läkare hur bilden med detta om smärtan och skadorna ser ut då kan det vändas emot mej när vi kommer till en vårdnadstvist och det känns så fel för mej. Då tycke jag att man istället skulle se att jag söker hjälp pga skadorna som han är orsak till och att jag vill ha hjälp för att slippa värken och i och med det orka med barnen, mej själv och jag kan må bättre. Men inte då enligt lagen! Utan då kan man vända denna värk mot att jag inte klarar barnen pga den och då känner jag att varsågod titta på de senaste åren!! Vem är det då som skött barnen? Jo jag! Vem är det som gör dem klara till dagis och får iväg dem varje dag som de är friska? Jo jag!!! Jag kan rada upp hur många saker som helst och visa att de fungerar men men det är ju jag utan juridisk utbildning!!

 

Blir så less för det känns som om jag hela tiden får stå ut med Hans val och att jag aldrig kan köra med öppna kort. Jag är begränsad på många sätt och jag är less på det men en dag kanske jag kan och orkar göra något för att läget när man är i min sits ska förändras för ju längre jag befinner mej i den dessto mer ser jag som är fel. Måste bara hitta rätt person att få förklaringar som jag kan köpa på detta så jag vet vad som är rätt och fel utifrån lagen.

 

Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards