MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Jag är kär i kärleken

Av ensammalejonmamman - 21 november 2010 23:12

Satt här ikväll och tittade på ensam mamma söker och jag inser att jag är kär i kärleken. Jag vill ha det så jag vill vara lycklig, att känna den där känslan i kroppen när det bara pirrar i hela kroppen, man är stolt över sin partner och man känner sej bekräftad och att ens partner tycker att man är vacker och det bästa som finns. Jag har haft det en gång med Per att vi var på samma plan och hade lika mycket utrymme i förhällande. Som ett slag i magen efter detta kom insikten att med Honom har jag alltid känt mej liten, värdelös och att jag var tvungen att förtjäna honom hela tiden och det gjorde jag genom att förinta mej själv. För det är det som jag gjort under alla dessa år - suddat ut mej själv som person och stängt av alla känslor.

 

Nu inser jag att vara kär i kärleken i mitt fall betyder att jag vill ha det men jag kan inte se att jag kommer att ha det eftersom jag inte kan se mej med en partner. Jag kommer alltid att vänta på det första slaget, på den första kommentaren som slår undan benen på en och som får mej att känna mej värdelös. Jag skulle aldrig kunna ta emot presenter för min erfarenhet av det efter dessa år det är att det är belöning för att jag hade skött mej genom att inte säja något som jag visste skulle vändas mot mej, jag höll allt helt undanröjt, jag ställde inga krav och skötte allt utan Honom så Han fick leva sitt liv som han ville och att när det passade Honom så fick Han leva sitt familjeliv med Hans regler så länge det passade. Jag var en hundvalp som lydde Honom. 

 

Om jag så skulle träffa världens mest underbara person så skulle jag ALLTID vänta på detta och att han skulle visa sin rätta sida. Jag skulle vara beredd och analysera alla handlingar och det känns inte rätt mot någon att få detta bemötande av den man älskar och har ett förhållande med, därför har jag konstaterat ikväll att jag är kär i kärleken och jag ska sträva efter att jag och mina barn ska ha ett BRA liv! Det är mitt uppdrag och jag ska sköta det ensam för att inte såra andra!!!!!!

 

PUSS 

 
 
åsa

åsa

22 november 2010 09:19

adda mig på ladyprincess@live.se
så fixar vi en header

http://www.ladyprincess.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards