MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Bokstavsbarn har man hört om men inte bokstavs föräldrar

Av ensammalejonmamman - 20 november 2010 11:16

Igår trodde jag att jag skulle dö. Klev upp ur sängen och var så yr så det var bara att sätta sej ner igen! Känner bara att detta går inte men det måste ju göra det för jag kan inte ha barnen hemma när det känns så här. Skruttan frågade vad det var och för att hon inte skulle bli orolig så sa jag bara att jag blev lite snurrig. Fick kläder på barnen och fick dem till dagis men efter att ha lämnat de två stora så visste jag inte hur jag skulle ta de få meter till Litens avdelning men det gick. Om någon hade sett mej så skulle de ha trott att jag var dyng-rak för eftersom det var snö ute så fanns det inget att fästa blicken på heller. Men jag överlevde dagislämningen och att återvända till min trygga värld hemma. Ringde mamma och bara grinade efter att ha pratat med min gamla neurolog och eftersom det är väntekö till min nya och även hjärnskadeläkaren så har det blivit ett glapp som man får försöka att överleva som patient. Jag är glad att jag har en läkare som trots att jag är överrapporterad till annan klinink tar hand om mej när det är jobbigt. Beskedet jag fick av henne var att det troligen var hjärnskadorna och hjärnan som spökade att det helt enkelt var för mycket för min hjärna. Hon skulle ändå prata med deras hjärnskadeläkare och höra med honom. Hon återkom med samma besked från honom och det fick mej att bara bryta ihop för är det så här mitt liv ska bli. Bara detblir för mycket så blir det att jag känner mej som ett fyllo? Och detta för att en person som jag levde med VALDE att misshandla mej och att detta är konsekvenser efter Hans val. Det gör mej så förbannad!!!!!

 

Men nu har jag ju ställt min egen diagnos bara för att det helt enkelt är lättare att leva med. Jag lider av SSMS. Det är mi egen diagnos och kanske en dag använder fler den och jag kanske får nobellpriset   . Inte för att jag tror det på allvar att jag kommer att få den utmärkelsen men men.......... SSMS=SuperStressadMorsaSyndrom och innebär ett tillstånd som man befinner sej i när man har småbarn och för mycket krav på sej själv och att det ska vara ett perfekt hem och allt annat. Jag tror att många andra lever så oxå och därför finns ddet nu även bokstavsföräldrar oxå! Tänk om jag alltid var så duktig att komma på diagnoser då skulle jag aldrig behöva gå till läkare mer än att få medicin mot syndromen men mot detta finns det nog inget annat än vila. Smulan är hos mina Paranteser nu eftersom jag inte mådde bra eller om jag ska vara ärlig så mår jag skit idag med med yrsel och ont i hela kroppen men är för stolt att erkänna det. Så jag, Skruttan och Liten ska försöka ta oss till affären för att köpa hem till den traditionella lördagsmyset och sedan är det inte så mycket mer inplanerat än att vi ska ha en lugn dag. Det snöar ute så det känns helt okej för mej och Smulan hon får njuta av att bli bortskämd och ha all deras uppmärksamhet. 

 

Nu ska jag vila lite igen!!!!

PUSS  

 
 
Ingen bild

Malin

10 augusti 2011 16:22

Din beskrivning får mig att tänka på ett avsnitt av Army Wives, där en av soldaterna drabbats av traumatisk hjärnskada. Hon blir tvungen att vila, får inte träna fysiskt, och måste träna upp sina kognitiva förmågor. När hon pushar gränsen och ger sig ut på en långpromenad, så är hon plötsligt vilse och kan inte läsa skyltar. Nu är ju det här fiction, men inte för inte så drabbas ju kvinnor som blivit misshandlade av samma symptom som de som varit i krig. Din hjärna kanske helt enkelt behöver vila upp sig då och då?

ensammalejonmamman

10 augusti 2011 18:24

Känns som om min hjärna ibland skulle behöva åka på semester kan jag lova ;)Känner igen mej i den liknelsen även om det är fiction
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards