MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Jag tror inte på spöken!!!!

Av ensammalejonmamman - 18 november 2010 16:41

Men nu tror jag att jag ska börja med det för vad mycket lättare det blir att förklara vissa saker här hemma. Redan när vi flyttade in här så började det med att saker låg på andra ställen än vad jag hade lagt dem. Skyllde detta till en början på mina tre yrväder men till slut så höll inte den teorin för saker flyttades medans vi var ute! I min värld finns det alltid en naturlig förklaring så jag började forska om det kunde finnas nycklar ute som jag inte hade fått med men det visade sej efter ett tag i telefonen att det fanns det ingen möjlighet till. En punkt att stryka på antagandelistan. Mina föräldrar trodde nog att de skulle ringa efter någon som gav mej en "krama-mej-själv-tröja" men de försökte att lugna mej.

 

Jag låser ALLTID dörren men 3 gånger har dörren varit upplåst när vi har vaknat vilket har känts jätteobehagligt eftersom jag vet att jag alltid känner på dörren innan jag går och lägger mej.

 

Över Litens säng hänfer en målning av Nalle puh som liten och denna är rätt tjock. Kan tänka mej att den är mellan 2-3 cm på bredden och Litens säng står max 5mm från väggen och hon når inte upp till tavlan. När jag känner mej rastlös och inte kan få ro i kroppen så brukar jag ligga och titta på denna innan jag ska somna och jag VET att jag gjorde det igår kväll eller rättare sagt natt (har sagt 3 kvällar i rad att jag ska lägga mej tidigt men inte då) och i morse när vi vaknade så är den borta. Jag har gått igenom Litens säng för om den har ramlat ner så måste den vara där. Jag har tittat igenom sängen och under madrassen och sängen och tavlan finns inte. Har letat på alla tänkbara ställen och även alla otänkbara ställen här hemma men den finns inte. Jag är lättväckt och har säkerhetskedja på dörren så ingen kan ha kommit in och knyckt den. Och den är inte ens värdefull finns saker som det finns mycket, mycket mer värde i men som finns kvar. 

 

Hela dagen idag har jag försökt att komma på en logisk förklaring men den finns inte. Och jag vägrar tro på spöken men snart vet jag inte om jag kan låta bli. Någon som vet hur en tavla bara kan försvinna och den är rätt stor förutom att den är tjock????????

 

PUSS 

 
 
Lina i Borås

Lina i Borås

10 december 2010 22:31

Vad obehagligt, hittat tavlan ännu? Kanske dags att höra av sig till det okända?! Jag tror faktiskt lite på sådant, men har aldrig själv råkat ut för något andligt. Kan ju hoppas att det är några änglar som vakar över er bara. Kram

http://www.lina84a.blogspot.com

ensammalejonmamman

10 december 2010 23:43

Nä jag har faktiskt inte hittat tavlan än och det skrämmer mej mer och mer kan jag ärligt erkänna. Snart har jag kommit upp i en lista med saker som bara försvinner! Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards