MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Det finns ursäkter för allt!!!

Av ensammalejonmamman - 16 november 2010 20:26

Igår satt jag en stund framför tv:n och det var Tyra Banks som hade en show. De pratade om att det hade kommit fram att det fanns en gen som x% av män hade och denna gen gjorde att de hade ca 78% större chans än de andra som inte hade den. Det var även en man med och han hade varit otrogen mot 44 flickvänner och en x-fru och han sitter där och pratar om detta och det kändes som att han skröt och bara skyllde på denna gen. Han kände ingen skuld för han kunde ju inte rå för att han hade ju denna gen och han trodde även att han skulle vara otrogen i framtiden för han kunde inte rå för det.

 

Jag tittade i 10 minuter max sedan kände jag att jag kunde inte titta på det längre för det var bara för vidrigt att se. ´Han sitter där och tycker att det är helt okej för han hade ju denna gen. Hallå vill man så finns det alltid en ursäkt men man kanske inte ska stänga av allt bara för att man har en orsak till det. Kanske ska man tänka på de som man utsätter för otroheten och som man bedrar. JAG HATAR OTROHET och har själv varit utsatt för att min partner bedragit mej. Det man känner då när man är den som blir bedragen och de känslorna som man har de går inte att beskriva med ord. Man känner att man inte vet något och det är bara så att man är den sista som får veta det. Jag hade magkänslan med Honom att det var så men jag hade inget att ta på men magkänslan sa att det var så. Blev senare kontaktad av en person som jag inte ens under pistolhot skulle berätta vem det är som sa att jag borde få veta det alla andra redan visste. Han hade precis fått reda på det och han ville ge mej en chans att själv välja om jag ville stanna kvar och bli bedragen eller om jag ville gå ifrån! Jag valde att gå men fick betala ett högt pris genom att jag blev misshandlad av Honom.

 

Jag önskar att det fanns fler som berättade för den som blir bedragen för jag kommer alltid att vara tacksam till "tjallaren" och den chans jag fick! Känslorna av svek blev inte mindre genom att jag visste att Han var otrogen men jag kunde välja och jag kunde säja till folk att jag valt att jag gjort så pga otrohet även om det fanns andra saker oxå. Det som förvånar mej var att så många i min omgivning var helt medveten om detta men hade valt att inte säja något till mej och då tycker jag att man är medbrottsling. Man skyddar den som gör fel och är delaktig. Jag tycker att de som berättar har ryggrad, är medmänsklig och visar att den bryr sej! Kanske kan man tänka sej hur man själv skulle vilja bli bemött om man själv var i situationen. Och skylla på en gen - nej du! Behandla andra som du vill att andra ska behandla dej

 

PUSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards