MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Jag fick röda kinder!

Av ensammalejonmamman - 11 november 2010 18:08

Det är inte många gånger i mitt liv som jag har önskat att det fanns en fallucka i golvet där jag stod men det önskade jag idag när jag kom hem från dagis.

 

Till historien hör att det går mängder av tvättlappar och hushållspapper här hemma vilket inte är konstigt när man har tre barn men ibland känns det som om jag inte gör annat än att köper hem och bunkrar just dessa saker. Skruttan och Smulan har börjat säja att nu är det slut igen mamma! Vart tar de vägen egentligen! Jag har sagt bara så där på skoj: Det är nog grannen som har tagit dem!

 

Det ångrade jag idag för när vi kom hem så träffade vi henne när vi var på väg hem och blev stående och pratade med henne och då säjer Smulan :mamma är det hon som tar saker av oss!

 

Då hade fallucka gärna fått funnits! Men efter att ha förklarat för henne skrattade vi gott. Tur att det var någon som tog det på rätt sätt! 

 
 
Lina i Borås

Lina i Borås

7 december 2010 15:17

Haha, man skall nog passa vad man säger till sina barn. Skönt att grannen förstod att det inte var på allvar.

http://www.lina84a.blogspot.com

ensammalejonmamman

7 december 2010 16:35

n sak att lära tills du får barn själv - tänk först och prata sen. Jag har inte lårt mej det fastän jag har 3 så jag har gett upp men råd kan man ju alltid ge!
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards