MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Min "nya" sambo

Av ensammalejonmamman - 26 april 2011 01:00

Jag skulle egentligen sova men det går inte för min "nya" sambl Herr PanikKryper tätt intill mej varje kväll när jag börjar bli trött. Varför? Ja det undrar jag över en hel del och det finns flera orsaker men samtidigt är det inget nytt som har kommit till. Fast jag sa ju att jag ALDRIG mer skulle ha ett förhållande men efter att ha fått denna sambo så känns det som om vem som helst skulle vara bättre än just denna herre. Och hur jag än beter mej så kan jag inte göra mej av med honom - han är som ett plåster.


Orsakerna som jag tror gör att han kommer är dels rättegången som kommer. Det är inte bara det att jag ska träffa den person som gjort mej mest illa i hela mitt liv utan det är just detta att ta upp allt som jag har fått hjälp med att bearbeta och som jag lagt på hyllan lite för att kunna leva. Allt detta ska komma upp igen och det kommer att komma fram saker som jag inte har berättat för någon levande människa. Jag känner att det är tur att mina barn inte kommer att vara där för det är saker som kommer att såra dem och som kan göra dem illa under resten av deras liv. Just pga detta tycker jag att det är bra att de är så pass små som de är.


Imorgon måste jag läsa igenom mina förhör annars får jag Herr advokat på mej oxå men jag vet inte vart jag ska hitta den energin för det finns ingen energi över. Jag orkar inte ens läsa dem och jag vill egentligen inte men jag vet att jag måste. Jag har många fler måsten som oxå väcker minnen som jag inte vill minnas och saker som åter äppnar sår som har förvandlats till ärr på min insida,


Det känns som om jag aldrig känne mej helt lugn och jag orkar inte med mej själv så hur ska jag orka med andra? Vissa går det jättebra med eftersom de får mej att glömma det som varit och tänka på roliga saker men andra orkar jag helt enkelt inte med. Jag känner att nerverna ligger ovanpå mitt skinn och att det inte finns energi för en endaste uppförsbacke och ändå så är det fullt utav dem. Fast jag känner att det finns nerförsbackar oxå å det är väll i dem som jag får passa på att vila mej.


Känner att jag har såna funderingar kring detta med rättegången. Eftersom den ska hålla på en hel dag så känner jag att hur ska jag överleva? Vart går man och äter för att inte behöva träffa på dem man inte vill se? Vad har man på sej? Vad händer om man inte kommer på något eller komer ihåg något över huvudtaget? Känns som om jag skulle kunna glömma mitt namn när defrågar det. Hur kommer jag att reagera när jag ser den personen som jag aldrog mer i hela mitt liv vill se. Jag har ju tom lyckats radera hans utseende i mitt huvud så det ligger långt, långt ner. Förr såg jag det framför mej varje dag, varje minut och det sa alltid alla de elaka sakerna som jag fått höra under alla dessa år som vi levde tillsammans. Kommer jag att känna mej som en liten blöt fläck igen eller kommer jag att klara av att vara stark?


Och mitt i allt så vet jag att för att man ska få energi så behöver man sömn och det får jag inte tack vare Herr Panik och när jag väl somnar ja då sover jag hur oroligt som helst men jättegott när väckarklockan ringer. På dagarna ska man fungera som människa och mamma och då försvinner han men han är trogen för varje kväll så kommer han objudet tillbaka. Kanske får jag ha honom "medmej i sängen" fram tills rättegången och kanske även till domen har kommit men sedan vill jag att han bara försvinner. Jag vill ha och förtjänar ett bättre liv än detta och det gör mina barn med för de förtjänar en mamma som orkar och som har energi. Jag ska försöka göra slut med min nya sambo men hur det vet jag inte!!!!!!!!

Puss från Häxansurtant   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards