MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av ensammalejonmamman - 9 februari 2011 23:45

När jag var liten sa min morfar till mej att om man har ett öppet hjärta så kommer rätt peson in i ens liv vid rätt tillfälle - och idag kom en "syster" eller kanske ska man kalla ehnne för min tvillingsjäl in vid precis rätt tillfälle. Det skrämmer mej för vi är så olika så det är otäckt. När hon berättar om sitt liv så känner jag det som om hon berättar det som jag har varit med om. Inte bara saker utan alldagliga saker och jag trodde inte att man kunde komma en person så nära som man har "känt"så kort tid och inte träffat fysiskt - men nu är jag den första att erkänna att man kan göra det och jag har gjort det och hon ger mej styrka och energi att gå vidare och framförallt hoppet att man kan gå vidare. Att man kan få ett liv igen. Känns som jag känt henne i hela mitt liv!

 

Idag var det åter terapi och jag tror att jag gav min terapeut en chock idag för jag började mötet med att hon skulle bestämma vad vi skulle prata om och det blev bra så jag känner att jag ska göra det fler gånger. Vi började prata om vad som hände igår när jag träffade habiliteringsläkaren (tänker inte skriva om det nu för jag måste smälta och acceptera det som hon sa först men sedan började vi prata om mina mardrömmar och det att jag inte vågar somna riktigt för att jag är rädd för att denna drömmen  ska komma tillbaka och den gör det. Det är samma dröm som kommer gång på gång och jag vaknar alltid i panik, gråter och är helt genomblöt i svett. Och när vi bärjade prata om den och jag fick gå in på detaljer så känns det som ett lättnad. Hon tolkade den som att mitt omedvetna vill berätta något för mej men även att jag skulle rita "av mej drömmen" och det kände jag direkt att det kunde vara något som passade mej för det blir på samma sätt som denna blogg - jag skriver ner det och sedan har jag lättare att lämna det.

 

Jag har bestämt att jag ska lägga mej nu och inatt ska jag inte vara rädd att falla ner i drömmen jag ska se den som en hjälp istället och att den hjälper mej även om den är jobbig. Den har ju inte dödat mej hittills så jag tror inte att den gör det i fortsättningen heller men imorgon ska jag måla och skriva mer i detaljer kring detta. Nu ska jag försöka få lite sömn och bearbeta saker och njuta av att jag har hittat en till av mej!

 

PUSS från Häxan surtant   

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards