MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Älskar/ älskar inte

Av ensammalejonmamman - 13 mars 2011 00:45

Ikväll har jag som många andra tittat på melodifestivalen och varje gång jag hör Sara Vargas låt så väcks så mycket känslor och tankar inom mej men jag känner även att den ger mej en sån insikt - den beskriver mitt förflutna och den ger mej frid att leva med det som har hänt mej.

 

Jag kommer att få leva med minnena och de kommer att påverka mej olika under olika perioder av mitt liv men jag kan inte välja att ta bort dem för det är en omöjlighet så det valet jag har det är att leva med dem och att bearbeta dem så att jag kan leva med dem. Jag har en lång väg kvar att gå innan jag kommer dit men jag har mycket att vinna på det så jag ska klara det.

 

En sak som känns så träffande med sången är raden att man skadar inte den man älskar och det ger mej svaret på frågan som har funnits inom mej under många år även när jag levde med Äcklet: Älskar han oss verkligen eller är det något som han bara säjer!?!

Jag visste egentligen svaret redan då men det var för svårt att ta in för vem vill leva med en som inte älskar en utan bara säjer det för att man ska finnas kvar. Vem vill ha barn tillsammans med en man som inte älskar sina barn för hade han gjort det hade han inte skadat dem eller deras mamma och han hade kämpat för att behålla dem. Han hade kämpat för att inte göra oss illa och han hade tagit till sej alla de gånger som jag har bett att han skulle söka hjälp.

 

Jag inser idag tydligare än någonsin att jag skulle aldrig såra eller skada någon som jag älskar. Jag skulle offra allt för mina barn som jag älskar mest i hela världen och jag skyddar dem som jag älskar. Varför är svaren så lätta att se när någon har fått en att tänka i rätt banor men så svåra att finna själv? Kanske för att sanningen svider och den ger en insikt men att lura sej själv skadar ännu mer i längden.

 

Fråga mej jag vet av egen erfarenhet!

PUSS från Häxansurtant   

 

Skulden för det som hände har alltid hamnat på mej och jag har tagit emot den. Jag har själv i tankarna lagt skulden på mej själv redan innan det uttalades från honom så det jag behöver är att lägga skulden där den hör hemma till 100 procent.

 
 
Ingen bild

sandra

13 mars 2011 07:18

håller helt med dig vännen! den låten väcker massa saker! inom en. du ska lägga skulden på aset 100% procent . puss jag älskar dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards