MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av ensammalejonmamman - 8 mars 2011 12:25

Aldrig tidigare har jag tänkt vad ett datum kan symbolisera. Det kan symbolisera glädje för att det står för något som man ser fram emot och väntar på, man kanske fyller år (det var iallafall en glädje att bli äldre när man fortfarande kunde räkna åren på två händer) men ett datum kan även innebära motsatsen.


Under min resa har jag funderat över hur det skulle kännas att få datumet för rättegången, den dagen som jag skulle möta mitt förflutna och det som får mej att må dåligt även vissa dagar, det som kommer upp i drömmar. Jag trodde att jag enbart skulle känna en lättnad att äntligen så skulle allt detta få ett slut jag skulle bli trodd men nu när datumet har kommit så har jag hamnat  i att jag är delad. Jag känner absolut en lättnad just för att det ska få ett slut och för att jag har blivit trodd men det trycks undan av den enorma rädslan och skräcken. Jag vill inte, jag skulle kunna ta en raket till månen och stanna där tills allt är över. Jag skulle vilja stoppa huvudet i sanden och bara vänta tills denna dagen är förbi bläddrad i almanackan och jag vet inte hur jag ska klara av den dagen.


Jag vet egentligen inte vad som är värst att leva i ovissheten eller att leva med att man har ett datum för det är så helt olika känslor. Jag vet att jag måste klara detta för min och barnens skull och just det att vi får ett efter men det känns så skrämmande. Det väcker så många minnen - alla de gånger jag fått höra att ingen skulle tro mej, ingen kommer att lyssna och om jag berättar så ska jag och barnen dö. Nu har jag berättat det och jag har blivit trodd eftersom det kommer upp i rättegång men vad händer sen??????


Rädslan kan vara vidrig och skrämmande och jag har lärt mej att den har många sätt och känns på många olika sätt beroende av orsaken.


Nu kanske jag kan koncentrera mej på alla tråkiga samtal om jag måste klara av idag!

PUSS från Häxansurtant   

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards