MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Hur tänker vissa när de skaffar barn?

Av ensammalejonmamman - 23 april 2012 00:24

           


Jag var "gammal" när jag skaffade barn och jag hade tänkt genom mitt beslut och jag var beredd att ta det ansvaret som det innebär att bli mamma! Jag insåg att det inte spelade någon roll om de skulle vara liten eller stor  ~ jag skulle vara deras mamma och de skulle vara mina barn! Jag anser att om man har skaffat barn ska man ta hand om dem också Punkt slut och jag bara kokar när jag inser att det finns föräldrar som inte gör det utan som tycker att de har satt dem till världen och där så tar deras ansvar slut! Ja jag överdriver kanske lite men det är så det känns när jag ser vissa föräldrars resonemang och beteende mot barnen och det får mej att koka och undra hur man resonerade och tänkte när man bestämde att man skulle bli förälder!




Det känns som att det inom familjer diskuteras mer om man ska eller inte ska skaffa husdjur och om det är lämpligt än om man ska skaffa barn och vilka konsekvenser det får! Barn är inte något som bara kommer som en överraskning för är man nog stor att "tillverka" dem så är man enligt mej nog stor att förstå att man ska ta hand om dem med och se till deras bästa och sätta dem först! Ja jag vet att jag är en Bitch och att många kommer att tycka att jag är hemsk men det kan inte vara en överraskning att det finns preventivmedel om man inte är beredd att ta det ansvaret som ett barn innebär eller om man inte kan låta bli att skada sitt eget barn, eller om man inte kan se till barnets bästa utan bara sitt eget i första hand..................................


Jag tycker inte att det finns några ursäkter längre! Ju mer jag ser mej runt omkring, ju mer jag läser och ju mer jag vågar öppna ögonen dessto mer ser jag hur många barn det är som inte har det bra i vårat samhälle! Jag ser hur många barn det är som inte kommer i första hand utan som hela tiden får anpassa sej efter de vuxna och hur de är eller hur deras humör är! Jag tycker inte att det finns några ursäkter längre och med risk för att kallas för Bitch och jag vet inte allt ~ men en mamma och en pappa sätter sina barn främst och deras behov först hur situationen än ser ut!






Hade djuren behandlats lika illa som barnen behandlas så hade organisationer skrikit sej hesa och varit med i varenda debatt program! Det känns som att det samhälle som vi lever i krigar mer för djurs rättigheter och att de ska ha det bra än barns och även kvinnors men kvinnornas är en annan historia! Är det den bilden som vi vill att våra barn ska växa upp med? Innan jag kom in i "cirkusen" trodde jag att det fanns ett barnperspektiv  samhället - idag vet jag att det inte finns det och har fått det bekräftat gång på gång från olika håll! Jag önskar att det inte var så för barnen är det viktigaste och det käraste jag har och de är våran framtid! 


Om du inte är beredd på ett livstidskontrakt som förälder så skriv inte på utan se till att skydda dej och köp kondom istället för en penna att skriva på kontraktet men tänk innan det är ett barn som får ta smällen för det är inte det som är skulden!  

   


Jag skrev på mitt kontrakt och jag tänker ta mitt ansvar så länge jag lever! 
  KRAMAR     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards