MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg den 10 april 2012

Av ensammalejonmamman - 10 april 2012 01:45



......................och in med det nya heter det och idag så slog det mej att det är så det fungerar i livet och när det gäller det psykiska med minnen och med den energi som jag känner att jag inte har heller! Jag har inte rensat så att jag kan fylla på med nya minnen som är positiva och ger energi och livsglädje och jag har inte tömt mej på den negativa energin så att jag kan fylla på med ny positiv energi och nu när jag har börjat så inser jag att det är detta som jag skulle ha gjort tidigare!


Om jag köper en ny soffa så inser jag att jag inte kommer att få plats med både den gamla och den nya soffan utan jag tar bort den gamla för att få plats för den nya, När jag gör det så får mitt hem ett lyft och oftast så känner jag att jag blir gladare och jag får mer energi av att mitt hem har fått en förnyelse och att det har fått ett lyft. Idag så insåg jag att det är så det blir när jag lyfter fram de gamla minnena som jag inte velat minnas eller ta fram för att bearbeta och när jag gör det så lämnar jag plats för nya minnen som är positiva och som gör att jag lyfts upp som människa men samtidigt att jag känner att mitt psykiska mående lyfts upp - jag får mer energi!


Ibland så känns det som att man gör allt så invecklat, jag försöker se det på så krångliga sätt och så kommer det en "blixt från en klar himmel" och så inser man att det är inte svårare än man gör det för det är inte mer krångligt än det är i vardagen! Negariva minnen måste bearbetas och lämna plats för positiva, positiva uppleverlser måste komma och ta platsen där de negativa upplevelserna har funnits! Och jag inser att denna processen har redan börjat utan att jag varit medveten om det för jag har hittat en energi till att ta tag i saker som jag tidigare tänkt att jag gör imorgon men imorgon kom aldrig, jag kommer med ideer på saker att göra, måla och pyssla och jag njuter att den sidan har kommit tillbaka för det känns som att när det finns igen så är det på väg åt rätt håll sen kommer det att komma fler uppförsbackar men jag har visat att jag har överlevt dem förut och jag kommer att göra det igen!


Jag har många gånger känt det under denna resan att det har känts som att man behöver olika nycklar för att komma vidare, för att kunna ta nästa steg och nu känns det som att jag kommer att kunna ta nästa steg, att jag kommer att våga satsa på att våga provocera fram minnena för jag inser ännu mer att jag ska ha fram dem, jag ska minnas, känna och jag ska erkänna dem högt och jag ska bearbeta dem men när jag gjort det så finns det plats för nya minnen och det är som min och barnens terapeuter har sagt att efter alla trauman vi varit med om så är det som vi behöver vara med om just detta att få in det normala och att se att vi inte blir bestraffade för att vi misslyckas utan att det tillhör livet och att man får göra det och att det är tillåtet!


Jag ska kämpa framåt, jag ska inte släppa fokus på att bearbeta och få bort det som tar platsen från att jag ska kunna fylla på med positiva minnen som gör att jag växer som människa men som även ger mej energin till att komma framåt och att växa och ta tag i sakerna som får mej att må bättre men även det som ger mej en chans att se att när jag misslyckas så är det mänskligt och jag lär mej på det men det är ingen där och bestraffar mej ~ för den delen hör till livet den med! 


  KRAMAR    

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards