MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Frustration

Av ensammalejonmamman - 21 augusti 2011 20:45

Idag har jag en sån där dag som jag bara känner mej så kluven inför allt. Dagen började med att jag hade fått ett SMS under natten från en person som jag älskar och som står mej så nära. Hon och jag har vandrat samma stig en gång i tiden men sen så delade stigen på sej och vi gick bredvid varandra istället för tillsammans. Jag lovade att jag skulle finnas där som stöd men just nu så känner jag att kan jag egentligen vara det!?! Jag gjorde allt jag kunde för att stötta och jag sa allt som jag tyckte och ändå så tog hon sina egna beslut och nu känner jag att vad mer hade jag kunnat sagt eller gjort?! INGET och jag vet inte vad jag ska säja idag som skulle påverka heller för det är samma saker som skrivs och säjs än idag. Kanske är det så att jag inte förstår eller så är det så att det inte var rätt det jag sa fast ändå är det så att alla människor har enfri vilja och den mäste man ta och acceptera.


Jag hade fått flera meddelande från människor som under den senaste tiden visat en annan sida som jag inte tycker om eller accepterar och ibland så känns det som om det omöjliga krävs av mej - att jag ska finnas vad än människor gör mot mej. Jag är den som tror gott om allt och alla tills motsatsen bevisas, även om jag blivit mera kritisk under åren men missbrukar mitt förtroende så får man ingen mer chans för jag vill inte ha falska människor i mitt liv. Jag vet idag vilka som är mina sanna vänner och de är jag rädda om!


Kände att det bara blev för mycket med allt idag så jag tog med mej barnen och rymde från vårat liv för några timmar. Jag känner att kanske är det precis det som jag behöver just nu - bara vara för mej själv med barnen och bygga upp mej och varför skulle jag då inte göra det. Vi gick i skogen och jag kände lugnet. Skogen har alltid varit en plats som jag rymde till under tiden i helvetet för där fann jag lugnet. Jag kunde sitta där i timmar och se ljuset leka mellan träden, känna lukten av skogen som lukta som inget annat och detta var min lugna plats. Jag fortsatte att rymma dit även när barnen hade kommit även om det inte var lika lätt att rymma så med barnvagn och sedan även syskonvagn men det gav mej så mycket så det var värt det.


När jag var i skogen idag med de som betyder mest för mej så kände jag att jag fick ett lugn. Jag kan inte påverka andra människor och jag kan inte säja till dem vad som är bäst för det är bara så att man måste se det själv. Man måste reagera och ta ett beslut och sedan stå för det och det beslutet kan svida men man måste ta det och det är bara en själv som kan komma från till det. Jag kände att den kluvenheten som jag hade känt tidigare försvann. Jag kan bara ta mina beslut utifrån den erfarenheten och kunskapen som jag bär med mej och jag kan inte ta ansvar för andra människors beslut. När det hela tiden finns ursäkter för varför de gör si eller så känner jag att då kan jag lägga energin på andra ställen istället.


Jag har fått min kvot i livet av lögner, svek och oärlighet och kommer inte att ta det mer. Jag är rak och ärlig och tänker fortsätta att vara det och om inte de som finns runt mej accepterar det så är det deras beslut - jag tänker inte ändra mej en gång till för någon. Idag fick jag och barnen en flykt från våran vardag och det är vad vi behövde. Jag har tagit beslut som jag har fått stått för och det har svidit och jag har fått kämpa men om man gör det så kan man se att man klarar mer än vad man tror, att man är värd mer än vad man tror och man får ett bättre liv. Även om besluten senare visar sej att de kanske var fel så tog man det med den erfarenhet och kunskap som man hade där och då!


Jag inser idag att man själv styr sitt eget liv bara man tar kontrollen och det kan ingen annan göra åt en. Med ärlighet kommer man långt men man blir inte älskad av alla men det är inte det jag vill heller. Jag har hellre få och nära vänner än många och falska. Jag kommer att finnas för dem som jag älskar men jag tänker inte en gång till ta slut på mej själv för att rädda andra. Var ärlig mot mej så är du min vän!!!! Ljug för mej och du försvinner ur mitt liv för jag har fått nog av den dosen!


Det är inte antalet vänner... som räknas...
Men kvaliteten...
De som VERKLIGEN... är där när du
behöver dem...♥ ♥ ♥

PUSS    till dej från lilla mej   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards