MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Någon gång ska man ju ha tur oxå!

Av ensammalejonmamman - 28 oktober 2010 13:55

Och den turen kom till mej idag precis när jag behövde det och när jag känner att jag kräver så lite för att räkna det som tur så känner jag nästan att jag skäms för att det behövs så lite för att förgylla min dag.


Igår var jag till dagis och hämtade Skruttan som var sjuk. Jag hade fullt med saker som skulle och måste fixas igår men det var som det var sjukdom styr man inte över. Insåg dock i går kväll att detta inte skulle bli så lätt eftersom man är ensamstående med 3 barn och det inte går att dela på sej. Jag insåg att jag var tvungen att åka till Apoteket för att hämta min medicin som jag äter för min kroniska huvudvärk efter misshandeln.


Jag bad en stilla bön till väderguden att det skulle vara så varmt och att Skruttan skulle vara så pass frisk att jag kunde ta med henne till Apoteket. Väderguden hörde mej och tyckte att det var dags att jag skulle få som jag ville så jag kunde hämta min medicin och slipper bli liggande med huvudvärken. Att jag mötte Smulan som skulle på utflykt med dagis och att Plutten blev ledsen när vi kom cyklande förbi det gick att stå ut med eftersom jag ´ännu en gång har klarat en motgång som ensamstående mamma. Och för varje gång som jag klarar av en ny situation blir jag glad - för varje gång så har jag besegrat ett av Hans att jag inte klarar något. Har många gånger kvar men för varje gång är det en gång mindre kvar!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards