MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av ensammalejonmamman - 24 oktober 2010 22:12

Jag har som ensamstående mamma utan partner lyckats få utökning av familjen med ännu ett barn! Han är tyst och skriker inte efter uppmärksamhet. Han krävde 15 minuters bad när han anlände och sen så kräver han 5 minuter varje dag och en ljus plats i hemmet. Kanske växer hans hår om vi tillägnar honom en extra tanke ibland och hans namn är Herbert

 

  

Min Skrutta bestämde igår att vi skulle köpa honom när vi var på affären så nu har vi badat honom precis som instruktionen var. Tydligen ska det komma gräs som hår på honom efter x antal dagar men Skruttan hade en förhoppning att det skulle komma på en gång så var 5 minut tar hon en tur till fönstret men konstaterat lika ledset varje gång att det inte har kommit ÄN. 5 minuter återvänder hon med samma förhoppning och blir lika besviken. Jag skulle oxå vilja ha den delen av barnasinnet kvar att man tror att allt kan förändras så fort. Nu har Smulan kommit hem igen efter sin "semesterhelg" så nu kommer det vara två som försöker få håret att växa och ha som uppgift att skydda den från Pluttens hårda tag.

 

Namnet som han fick kommer från sommarens skräck för flugor. Jag gillar nästan alla djur men flugor hör till en av dem jag inte gillar för att de är så irriterande men under sommaren när det alltid finns flugor så funkar det inte att ha barn som skriker bara de ser en fluga. Sagt och gjort var jag tvungen som vuxen att lösa den situationen. Jag sa att eftersom vi inte har något husdjur än så kunde vi ju se dem som vårat husdjur. Detta möttes av jubel över att få ett djur här hemma. Lyckan var kort för Skruttan kom på att husdjur de har namn och det första hon kom på var Herbert. Sagt och gjort alla flugor fick heta Herbert för då var de husdjur i barnens värld och därför var det helt naturligt för dem att även denna som kom in i vårt hem ska heta likadant. 

 

Vi får se om det hinner bli något "hår" innan någon av dem har kramat den för mycket men godnattpuss fick den innan de la sej ikväll. 

 

Av ensammalejonmamman - 24 oktober 2010 20:47

TROR DU ATT DET HÄR ÄR KÄRLEK?

* Han vill ha dej för sej själv

* Han är mycket svartsjuk

* Han får att välja dina ord när du ska berätta något

* Han talar illa om dina vänner

* Han kräver att få veta vart du ska

* Han kräver att få veta när du kommer hem

* Han är omotiverat upprörd mot andra

* Han slår sönder saker i ilska

* Han anmärker på ditt sitt att klä dej

* Han anmärker på ditt sätt att prata

Alla kvinnors hus

Att bli kontrollerad är inte att vara älskad! När jag läste dessa punkter så stämde de in på mitt tidigare liv och jag hoppas att ingen ska behöva uppleva det helvete som jag levde i. Jag har fortfarande ärr både psykiskt och fysiskt och de på insaidan syns inte av utomstående och det känns som om de aldrig kommer att läka! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards