MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Vart tog dagen vägen????

Av ensammalejonmamman - 26 oktober 2010 14:42

När jag lämnar barnen på dagis så tänker jag varje dag att jag ska få såååååååååååååååå mycket gjort! När det sedan är dags att hämta barnen så har jag fått sååååååååå lite gjort av allt det jag hade planerat in.

 

Idag känns det som om jag har hunnit med en sak som jag egentligen inte förstår varför jag ens gjorde - jag har sorterat bland barnens filmer och lägt rätt film i rätt fodral. Å i mitt stilla sinne så vet jag att de bara kommer att komma hem så är det kaos igen i skåpet.

 

Igår när jag kom till dagis så fick jag gå in till rektorn (kände mej jätteliten igen) för att hon ville prata med mej och nu i efterhand kan jag försvånas över att jag inte tänkte att vad har barnen gjort utan min första tanke var att det hade blivit något fel med räkningen. Väl där visade det sej dock att inget stämde min post kom helt enkelt inte fram utan den blev tillbakaskickad från dem som vidarebefödrar min post. Så min skräck var igår att nu var inte mina och barnens uppgifter skyddade mer trots att det är beviljat detta år ut och att jag sedan måste få det beviljat igen. Idag tog jag dock kontakt med dem som sköter detta och det visade sej att det var dagis som hade gjort något fel på sättet de skrev eller skickade så nu känner jag mej lugn igen men ännu en gång förbannad över att en person har orsakat mej allt krångel och elände för att Han valde att handla som han gjorde.

 

Nu ska jag gå å hämta barnen på dagis (jag vet att det inte heter så längre men i min hjärna gör det fortfarande det) å se om Smulan fortfarande är sur över att hon inte fick följa med de större barnen idag på äventyr.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards