MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Känner mej hedrad!!!!!!

Av ensammalejonmamman - 13 januari 2012 02:30

                              

Tårarna rinner ner för mina kinderna när jag skriver detta och jag vet att jag egentligen borde sova och att jag kommer att vara som en vandrande zombi imorgon men jag måste få skriva av mej innan jag somnar och för en gångs skull är det varma glädjetårar fulla av kärlek som rinner nerför mina kinder  .  Jag känner mej glad och jag känner mej hedrad över att ha personer i mitt liv som finns och stöttar mej men jag känner mej speciellt hedrad över att ha en person som jag inte vill leva en endaste dag som inte denna personen finns inte mitt liv och bara vetskapen gör att jag får en enorm styrka! Jag skulle inte vilja vara utan några av mina vänner som är mej nära men detta är inte en vän utan någon som vet allt om mej och som verkligen står mej så nära som någon annan än jag själv kan göra!


Det finns dagar som allt bara känns så mörkt så jag vet inte hur jag ens ska komma med benen över sängkanten eller det inte ens finns kraft att tänka att det kommer en dag efter den dagen det är idag. Det finns dagar som det känns som att jag orkar inte kämpa jag ger upp här och nu för det tar aldrig slut att bara kunna ringa de dagarna eller skicka ett meddelande och få höra någon säja att man klarar det och att jag är starkare än vad jag tror och mitt i detta helvete få mej att skratta det går inte att förklara med ord hur mycket det är värt! Bara att i den stunden då man inte ens tror på sej själv höra att det finns någon som tror på en att man klarar det ger en styrka som inte går att ge ord åt!


När jag innan rättegången bävade och var skräckslagen för alla bilderna som skulle komma upp på mej där jag var full med märken från alla slag och sparkar som jag fått, när jag var livrädd för alla frågor och allt annat som skulle komma och att det då finns någon som förstår en och som kan få en att le men som samtidigt finns där så man bara kan "spy ur" sej alla skräcksenarier som man har framför sej är en sån lättnad och utan det hade jag inte överlevt! Att när dagen D kom och jag fick en kram från en skakande kropp och armar och den kramen gav så mycket styrka, att sitta i rättssalen och hon vågade visa hur ont det gjorde men ändå visade sånt stort mod och styrka att sitta där hela den dagen det betyder massor för mej och ger och gav mej massor av styrka!


Bara att ha någon att bolla med när det känns som att man låst sej själv inne i en gränd och det känns som att ingen kommer att förstå hur man har kunnat hamna där! Bara att ha någon som förstår att det inte bara är att gå från en man trots att han beter sej som att man är något som katten släpat in eller något ännu värre eller att man gör saker som inte är ens eget val även om man tror och tycker det då! Bara det att någon förstår hur man hade det då för att den personen funnits med en är en enorm avlastning! 


Det är inte alla som har någon som man kan prata med om allt men jag har det! Jag har någon som jag älskar och som jag vet att hur osams vi än skulle bli och hur envisa vi än är så reder vi ut det och hittar tillbaka till varandra! Vi kan skratta ena stunden så tårarna rinner och nästa sunden så rinner tårarna åt minnen eller åt dagen som vi befinner oss i! Vi har funnits för varandra i de jobbiga stunderna men även i de lyckliga stunderna och det är det som är livet och det är det som gör att relationen och förtroendet testas och det har visats att det vi har kan inget bryta ner ~ det är för starkt för vi har Sispower och inget kommer att bryta ner det!


Det är inte alla som man kan fördriva timmar med i telefonen och om vartannat skratta, prata allvar, skratta och sedan återvända till det man pratade om innan och det är ingen annan än hon som hänger med i mina vändningar mellan samtalsämnen! Att vi sedan kan komma på att skicka meddelanden eller att vi kommer på saker som vi glömde det är också ett fenomen! Bara att ha någon som kan glädjas med en när man har något att glädjas åt och någon som finns när det är jobbigt gör livet så mycket lättare 


Jag känner att den som inte accepterar henne accepterar inte mej ~ för hon är en del av mej och kommer alltid att vara för jag kan inte leva utan min syster för hon är för viktig för mej! Jag känner mej hedrad av att ha en sån underbar person i mitt liv för det är inte alla som har en person som gör en så stark som hon gör mej och det finns inga ord som kan förklara det och jag kommer aldrig att kunna förklara det men jag vet att jag kommer att dela alla de lyckliga och jobbiga stunderna som jag har kvar i mitt liv med henne! TACK för att du finns! 


Älskar dej Sis    

   

Jag önskar att alla människor hade någon i sitt liv som gav dem styrka att hitta styrkan inom sej och att få det bästa i livet ~ men jag vet att inte alla har det


PUSS   till dej från Lilla mej     

 
 
Sis

Sis

13 januari 2012 08:35

Du är bara för underbar sis... TACK och TACK från hjärtat för det du skriver, det värmer och tårarna kom nu så här på morgonen då jag läser detta.. Är så glad att vi har varann.. Instämmer helt i det du skriver att vi kan ligga dubbelvikt och skratta så tårarna sprutar över något (ofta vår skadeglädje), för att sedan prata om något dramatiskt så tårarna sprutar för det.. (Hahaha, låter som vi inte gör annat än gråter).. Att vi kan sitta i telefon i timmar och kommer på när vi lagt på att "det måste jag säga till sis", det är en avslappnad relation tycker jag.. Att jag var ett skakande asplöv då dagen D var, var att mina egna minnen kom ikapp och jag var så rädd hur jag själv skulle reagera för att sedan skaka av ledsamhet då jag såg dig sitta så rädd och liten där framme. Jag ville många gånger bara ställa mig upp och avbryta och säga att jag tar över nu... DU är den finaste sis man kan ha och jag älskar dig SÅ mycket.. Sispower.. :) Vill aldrig vara utan dig min finaste.. PUSS PUSS <3 TACK igen för att du finns och för att du är du.

http://annaulliz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards