MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av ensammalejonmamman - 1 januari 2012 02:30

      


Jag borde sova ~ jag vet för jag kommer att vara färdig när det är dags att gå upp med barnen men jag är alldeles för lycklog för att kunna sova och jag måste bara få skriva av mej! Jag har lovat mej själv så många gånger att jag ska hålla blicken stadigt framåt att jag inte ska blicka bakåt men jag år glad att jag blickade båkåt till nyårsaftonen 2010 nu och jag inser att jag är en lycklig Qvinna fastän jag är den Ensammalejonamamman och jag insåg hur långt jag har kommit på ett år och hur många människor jag har kring mej som ställer upp för mej och prinsessorna och som älskar oss för dem vi är inte de som de vill att vi ska vara! Jag är LYCKLIG från      och fastän det kommer att komma perioder som är tuffa och jobbiga så vet jag att jag kommer att klara av dem för jag är starkare än jag trott att jag varit! 


Under 2011 fick jag min diagnos Förvärvad hjärnskada och ja det är tufft att få den bland alla de andra diagnoserna som har kommit men samtidigt så kan jag se hur långt jag kommit med hjälpen på detta året som har gått och hur mycket mer hjälp jag har av det strukturer och hjälpmedel som vi har satt in i min och barnens vardag men framförallt att jag har accepterat att jag har hjärnskadan och det är en del av mej. Jag kan vara mer förlåtande mot mej själv att jag glmmer, att jag inte har samma struktur och att det inte är samma mönster och sammanhang som tidigare ~ jag är inte samma person men jag är fortfarande ett starkare jag än när jag kom från Helvetet!


Jag har under året som varit klarat av en rättegång som blev inställ men även rättegången som blev av. Jag har insett i och med dessa att jag har personer som stöttar mej fysiskt och psykiskt till 200% och som tror på mej och hur mycket det betyder det kan inte jag med ord förklara. Jag har en vän som trots att hon känner oss båda var beredd att vittna för att styrka min berättelse, jag har föräldrar som stöttar mej i vått och torrt och som vittnade trots att de fick veta när de befann sej där att de inte var tvungna så gjorde de det för att jag och änglarna skulle få det avslutet som vi behövde. Jag har de som satt där hela denna dagen och gav mej den psykiska kraft som jag så väl behövde! Jag har dem som fanns där med sina tankar och gav mej kraften den vägen och inte att förglömma jag har min advokat som trott och stöttat mej från dag ett och som varit ett sånt enormt stöd! Utan allt som hade hänt hade jag inte haft dessa personer och jag vill inte vara utan dem en endaste dag! Jag hade inte varit den jag är idag och jag är stolt över mej själv och vill inte vara någon annan!


Jag har börjat fått hjälp med huvudvärken under detta året och även om jag förlorar vikt med den nya medicinen så känner jag att jag ska ge den en chans för jag ser en chans att få ett liv utan att var och varannan dag gå hem från dagis och lägga mej för att mitt huvud tar huvudet håller på att knäcka mej! Jag börjar se de ljusa punkterna i livet och inte bara de mörkar ~ jag vågar se att det finns en framtid inte bara en dag idag och jag är så tacksam så det finns inte ord för detta!


Jag ser att jag har byggt upp så mycket under detta året som jag inte hade trott att jag skulle ha gjort om någon hade sagt det till mej förra nyåret! Jag har flyttat och bor nu på det stället som jag ville från början men som socialen som jag då hade kontakt med då sa att jag aldrig skulle klara av utan att ens kolla upp det ~ där bor jag nu och jag klarar det! Jag har vågat släppa in människor i mitt liv och det jag är mest stolt över är att jag har vågat lita på mej själv när det gäller de nya människorna i mitt liv ~ de som inte känns att de bygger upp mej utan bryter ner mej de har jag vågat ta bort hur jobbigt det än känns och det har jag aldrig tidigare vågat göra utan jag har tänkt på andra mer än mej själv. Nu vågar jag se att denna personen är inte bra för mej och därför ska jag inte ha den så nära - jag ska inte vara otrevlig men den ska inte vara närmare än jag tillåter och för varje gång jag vågar lyssna på mej själv så växer jag. Jag ser att min känsla är lätt för jag får mer kraft och energi från beslutet!


Idag kan jag se mej själv i spegeln, jag är inte nöjd med bilden av mej själv och kommer nog aldrig att vara heller men det är mej jag ser, det är inte resultatet av vad någon annan vill att jag ska vara utan det är JAG! Jag kan idag se när jag ser tillbaka se det som min terapeut skrev i intyget till rättegången att när jag kom till henne så visste jag inte vem jag var och att vi jobbat med att jag ska se vad som är rätt och fel när det gäller vad jag gör mot mej själv och jag inser att det är det som har varit problemet tidigare ~ Jag har inte tagit hänsyn till mej själv så varför skulle andra göra det! Varför skulle andra vara rädd om mej när jag inte var det själv? Varför skulle andra respektera att jag sa ett nej när jag inte respekterade mitt eget nej eller när min kropp skrek att den personen inte var bra för mej? Varför skulle andra lyssna på mej när jag inte lyssnade på mej själv? Jag har insett inatt och detta nyår att kanske är det inte så farligt att titta i backspegeln om man tittar på de sakerna som kan få en att komma vidare och som får en att våxa som person och får en att bli starkare! Kanske är det just det man behöver ~ att få jämföra sej själv med just sej själv för alla är vi unika och det är det som gör oss speciella så en sak är säker och det är att jag kommer att fortsätta att vara den jag är bäst på att vara MEJ SJÄLV och jag kommer inte att anpassa mej för att passa in i en mall för jag är den jag är och den kommer jag att fortsätta att vara!


Jag har insett detta nyår att man kommer längre om man tillåter sej att vara den man är och om man lyssnar mer på sej själv än andra! För första gången i mitt liv är jag inte rädd för mej själv för jag vet vad som är bäst för mej själv och jag kommer inte att gå i samma fällor igen! Jag vågar se tillbaka och jag vågar se hur långt jag kommit och framförallt jag vågar lyssna på mej själv och vågar lita på att det jag känner och tänker är rätt! Det är rätt för mej men inte för andra men det spelar ingen roll för det är mej det gäller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


PUSS    till dej från Lilla mej    som kommit så mycket längre än jag själv vågat inse även om jag kommer att ha mina svackor men det är de som är LIVET   

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards