MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Beundran!

Av ensammalejonmamman - 7 januari 2012 02:45

      

Ibland kan jag bara känna att jag känner beundran för de personer som vågar släppa in oss i sina liv eller som vågar bli min vän för när man startar en relation med mej är det inte en vanlig relation man får. Att jag inte är som alla andra från början och inte kommer att bli det är en sak som följer med på köpet och så har det alltid varit men det är så mycket som man inte tänker på som kommer med den relationen. 


När jag startade mitt liv "efter flykten" så valde jag att inte ha vänner för det var för krångligt för jag visste inte hur jag skulle förklara för dem hur mitt liv såg ut, hur jag skulle förklara att vi finns men åndå inte och massor av andra saker som kommer med genom den situationen som vi lever i. Efter ett tag så upptäcker man att det går inte och man kommer till denna fasen att man testar människor ~vilka kan man lita på och vilka kan man inte lita på! Hur mycket ska man säja och hur mycket ska man inte säja men ändå kunna känns sej trygg. Resan innan man kommer till ett stadie där man kan känna sej bekväm med någon är lång och de vänner som man har som känner en är få men de är en enormt nära. De vänner som jag har vet allt om mej i princip och jag vet att jag kan inte dölja för dem hur jag egentligen mår för de läser mellan raderna och de ser det ingen annan ser och det är få förunnat att ha såna vänner!


Samtidigt känner jag att jag värnar om dem mer än jag någonsin gjort om mina vänner tidigare för jag vet hur det är att leva utan dem ~ för jag har gjort det! Samtidigt så beundrar jag dem som vågar bli vän med mej för jag är inte den lättaste att vara vän med. Jag har de dagar när minnena bara väller in och som jag känner att jag klarar inte ens att människor pratar mer än de måste med mej och det måste man kunna ta. Jag har de dagar när det är minsta lilla sak som blir fel som kan få mej att bli som en tickande bomb och sedan har jag de här dagarna som jag bara är de dagarna som jag är just jag. Ja jag vet att alla människor har olika dagar och jag hade alla dessa dagar tidigare med men jag har dem mer markant nu och de känns mer och jag kan styra dem mindre.


Samtidigt känns det som att den som är vän med mej får ju oxå en del av faran genom att den umgås med oss och den syns tillsammans med oss, den har information. Jag kan fortfarande minnas när mina goa vän som är mej nära berättade att hon drömt att Äcklet hade hittat henne och visste att vi var vänner och hade tvingat henne att visa vart vi fanns. Hon hade drömt att hon hann rädda barnen men inte mej och min tanke är Ska man behöva drömma såna drömmar för att man är vän med mej?!?!?! Om jag skulle flytta ihop med någon så måste den personen med söka skyddade personupgifter bara för att den lever tillsammans med oss! Är det verkligen meningen att det är så många som ska drabbas för att en person valt att göra en sak!


Att ha ett liv i en bubbla men ändå leva i samhället är inte lätt men det är inte lätt att ha fungerande vänskap och relationer heller när det inte är något som är "normalt" men samtidigt vem har sagt att livet ska vara lätt..............................................
........................................ 


Alla ni som finns för mej och är mina vänner och stöttar mej när jag behöver er! Ni ska veta att jag känner beundran för er och TACK för att ni finns! 



PUSS    till dej från Lilla mej   

 
 
Leila

Leila

7 januari 2012 03:08

Tack för att jag får följa din berättelse. Du skriver så otroligt bra. Jag beundrar dig som berättar om allt svårt så öppet som du gör. Förstår att du har ett väldigt svårt liv, men ändå är du så ärlig, rak och öppen, och delar med dig av din upplevelse, ditt liv och din vardag. Du är otroligt stark som låter oss läsare få följa dig. Jag läser, fasas, gråter - det är så gripande, och det berör mig ända djupt in i själen. Styrkekramar till dig

http://kaylas.blogg.se

ensammalejonmamman

7 januari 2012 12:27

TACK!
Din kommentar värmer och berör mej enda in i själen och den ger massor och det känns skönt att veta att den berör även om tanken från början var att ingen skulle läsa den utan att den var mitt tömningsställe! Jag blir jätteglad över din kommentar och vet inte vad jag ska säja mer än TACK från hjärtat och jag skickar STORA KRAMAR tillbaka till dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards