MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg under september 2011

Av ensammalejonmamman - 8 september 2011 17:00

Du springer och springer och springer. Du springer fortare än du någonsin gjort förut. Du snavar och snubblar, faller omkull och slår dej, reser dej genast upp och fortsätter att springa.

"Snälla, snälla", snyftar du "Hjälp mej! Snälla! Kan inte någon hjälpa mej!"

Du är livrädd att den personen som du är livrädd för ska vara bakom dej, komma närmare för varje steg. Dina andetag dånar i öronen och överröstar allting annat, men du inbillar dej att du kan höra personen du är livrädd för komma närmare och närmare bakom dej, så du springer ännu fortare. Du vänder dej inte om för att titta efter, du är för skräckslagen för att göra något annat än att springa det fortaste du kan. Trots att du har håll, trots att du är utmattad och benen värker tvingar du dej själv att fortsätta, att inte sakta ner, inte vända dej om, inte falla ihop på marken i panik.

 

Du ser ett ljus långt där framme och när du närmar ljuset är det uppenbart att det är från ett hus., precis som du hade hoppats. Du känner en lättnad. Du kommer att överlva och du kommer att få skydd, du kommer att överleva. När du kommer närmare ser du att det är det sista stället du vill till igen - för det är Helvetet som du en gång flydde för att du skulle överleva. Du är tillbaka på ruta ett"

 

Jag vaknade helt kallsvetig och helt i panik. Tårarna forsade ner för mina kinder och det kändes som en evighet innan jag förstod att jag var i trygghet, jag var i min egen säng i mitt eget hem och Han fanns inte där. Jag hade inte återvänt till Helvetet som jag en gång kom i från. Jag och barnen skulle inte bli utsatta för övergrepp igen och det varbara en dröm. Känslan har följt med mej hela tiden, rädslan, skräcken och att Han är bakom mej. Och ändå så vet jag att det var bara ytterligare en av alla mardrömmar men känslan vill inte lyssna på det utan finns kvar. Jag skulle göra vad som helst just nu för att slippa känna den känslan, slippa vara rädd och slippa leva med risken att han kan hitta oss att mardrömmen blir verklighet. För på något sätt känns det som att jag lever mitt i en jakt som handlar om liv och död!


PUSS    till dej från lilla mej   

Av ensammalejonmamman - 8 september 2011 12:19


TIO BUDORD



1. Låt ingen ta makten över dina tankar och känslor


2. Ingen annan än du själv vet när du behöver sätta en gräns


3. Lita på dej själv och din egen bild av verkligheten


4. Inners inne vet du vad som är bra för dej, så varför gör du inte det      som är bra för dej?


5. Alla omkring dej kan ha fel och du kan ha rätt


6. Var noga med vilka du släpper in i ditt liv, men var inte misstänksam mot alla


7. Människor kommer att göra dej illa, men alla kommer inte att göra det.


8. Du kan inte lita helt och fullt på någon, men tillräckligt mycket på tillräckligt många.


9. Bli inte cynisk, men var realistisk


10. Var rädd om dej, men bygg inte upp murar runt omkring dej


Puss    till dej från Lilla mej    

Av ensammalejonmamman - 4 september 2011 21:45

Denna helg har jag varit barnledig och njutit men även tagit tag i en del saker som jag borde ha börjat med för länge sedan men inte orkat ~ mina polisförhör! Jag har känt att jag inte har orkat och jag vill inte ta in allt som hänt igen i mitt hivid men eftersom dagen D närmar sej så är jag så illa tvungen och därför gjorde jag det under denna helgen när barnen slapp mitt dåliga humör men jag önskar att jag hade sluppit det med.


Jag ställde in mej på när jag skulle börja läsa att det var någon annan som hade varit utsatt för dessa två misshandlar som gått till åtal men när jag började läsa så blev det för mycket ~ jag var tillbaka i Helvetet, Jag var den där lilla igen som inte var värd ens det katten sket och jag kände känslorna som jag ände när jag levde där. Jag kan se idag att så mycket som jag gör idag är ett resultat av det som jag fick utstå då. Jag ifrågasätter och tror att människor menar en sak. Jag tolkar tystnaden som att de inte vill ha kontakt eller att jag sagt fel saker även om jag vet att det inte är så och jag väntar alltid på att ett slag eller elaka ord ska komma när jag gör fel eller misslyckas och jag vill inte känna så här. Jag vill inte att personerna i mitt "nya" liv ska bli drabbade. Det känns så orättvist mot dem och ändå kan jag inte rå för det. för det är bara hjärnspökena som kommer fram igen.


Känslan av hur det kändes förra gången när jag skulle gå in i salen i Tingsrätten kom tillbaka och hur liten jag kände mej, hur ifrågasatt och hur rädd jag var. Egentligen förstår jag inte varför jag utsätter mej för detta igen men troligen för att jag och barnen ska få upprättelse eller iallafall Skruttan. Tänk at det behövs så lite för att man ska minnas alla sakera, kommentarerna, slagen och sparkarna och känslorna. Hur ska jag klara av att sitta och berätta detta inför honom och veta att han sagt att han lovat att han ska döda oss om det kommer ut, om vi berättar. Känner att det vore så mycket enklare att bara sticka huvudet i sanden och säja att jag inte är med vid rättegången att de får ta det själva men då skulle jag aldrig kunna se mej själv i spegeln. Att inte sitta i samma sal som honom är inget alternativ för då visar jag honom ännu en gång att han styr och skrämmer mej men jag vill inte känna så här.


Jag vill kunna gå utanför dörren utan att vara rädd, jag vill kunna vara hemma utan att ha panik och vara på min vakt hela tiden och jag skulle bara vilja vara utan att rädslan fanns där hela tiden. Jag önskar att jag hade värdesatt den vardag som jag hade tidigare när jag inte funderade över om jag skulle överleva dagen, om jag får se barnen igen om jag kommer hem igen. När jag inte röck till varje gång telefonen ringer för jag vet inte om det är han som lyckat få tag på oss eller vilket besked jag kommer att få. Varför värdesätter man inte det men hade där och då utan saknar det nu? Troligen för att detta fanns inte ens i min fantasi.


Känner bara PANIK för att dagen kommer närmare och närmare och jag vet inte vad som är rätt och fel. Kommer jag att klara detta och vad kommer att hända? Jag vill inte och jag vet inte om jag klarar detta men jag måse för att kunna se mej i spegeln och för att kunna se mina barn i ögonen!

PUSS    till dej från lilla mej   



Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards