MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Svårt att lära gamla hundar att sitta heter det ju

Av ensammalejonmamman - 30 april 2014 00:25

Varje morgon när klockan ringer för att det är dags att gå upp och göra trollen klara för dagis och skola så tänker jag att det måste vara ett skämt, det kan inte vara dags redan. När jag har konstaterat att så är det minsann så är tanken: "Varför gick jag inte och la mig tidigare igår och ikväll ska jag minsann komma i sängen och hängla med kudden tidigare" . Jag går som en sömngångare och lämnar barnen och efter många koppar kaffe och några timmar vaken så är jag åter mitt vakna jag och vid lunch så har jag på något mirakulöst sätt glömt det där löftet som kändes så heligt på morgonen. På kvällen så är det helt bortblåst och att det kändes så jobbigt på morgonen det minns jag inte förän jag inser att det är dags att lägga sig och att det verkligen har varit det ett tag och då tänker jag bara: "Hur dum i huvudet får man vara när man inte lär sig av sina misstag och går och lägger sig när man känner att ögonlocken börjar bli lite tunga och trötta?" 


Men jag kan ju inte rå för att klockan går så fort på kvällen, att det är så skönt när det är tyst och lugnt i huset och att trollen är såååååååååå söta när de sover och att det är så skönt att bara vara jag och inte ha alla de måsten som man har när man är mamma. Samtidigt är det inte roligt när man står där framför spegeln och borstar tänderna och vet hur trött man kommer att vara när klockan ringer tidigt imorgon, alldeles för tidigt, och samma tankar kommer att komma ännu en gång som de gör varje morgon. Är det så här det känns att vara en Hamster och springa runt i det där hjulet som de har i sin bur bara det att jag är en mamma och springer runt i mina dygn som har för få timmar? Jag får skylla på att det är svårt att lära gamla hundar att sitta för det kan ju inte vara så att ordspråk har fel ~ för det heter ju att man lär av sina misstag ~ men jag lär inte av mitt att man blir trött av att vara uppe för länge på nätterna. Om jag ändå kunde skylla på att jag gjorde något vettigt eller att jag fastnade framför datorn eller TV:n men jag vet inte vart tiden tar vägen den försvinner bara på att vara och njuta av lugnet. Eller förresten det kanske inte är så bara för det kanske är det som gör att man orkar vara mamma och göra det där lilla dagen efter även om man är en sömngångare när man lämnar och blir det mer och mer ju längre veckan går och sedan när det blir helg då är trollen piggare än vanligt så då blir man snuvad på sovmorgonen då med. Men det kommer väll en tid när man får sova med och som tur är ser jag fler än mig som är trötta när det är morgon och lämningsdags så det kanske finns fler gamla hundar som har svårt att lära sig sitta  och lite Alfons Åberg har jag i med mig så lite ung är jag fortfarande för när jag väl närmar mig sängen "så ska jag bara"


Sov gott där ute för nu "ska jag bara" göra lite mer innan det blir sängen för mig 

                                                          

 
 
Carina

Carina

30 april 2014 16:41

Du låter så mycket gladare nuförtiden. Det är så härligt att "höra". Undan för undan, dag läggs till dag, framåt går vägen till något bättre.
Kram Carina

http://www.idagtankerjagpa.wordpress.com

ensammalejonmamman

30 april 2014 16:47

TACK Gulliga va roligt att det märks och va gulligt att du skriver det! Jag känner mig gladare även om mörkret finns där ibland. Men det behövs både svarta och vita tangenter på ett piano för att det ska bli musik och det är väll så för att det ska vara ett liv med!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards