MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Det enda sättet att alltid misslyckas............

Av ensammalejonmamman - 26 april 2014 00:45

..är att ALDRIG försöka!

 

Försöker man ALDRIG någonting så har man ju inte heller en chans att lyckas och sen så spelar ingen roll vad det handlar om!! Att misslyckas Känns för mig farligt men när jag ser i backspegeln ser jag att jag gjort det så många gånger och ändå så har jag överlevt, jag har lärt mig saker av det och jag har blivit starkare även om jag många gånger önskat att det varit ogjort. Jag inser att först när rädslan får dig till att sluta försöka med det som skrämmer mig eller det som känns främmande, att det hindrar mig från att försöka så kan jag ju inte heller lyckas hur skrämmande det än känns att jag kan misslyckas. Och det som får mig att känna så här inser jag är de erfarenheter som jag bär med mig


När jag kommer till vägskälen i mitt liv där jag måste ta ett beslut där hjärtat och magkänslan säger en sak och hjärnan säger en sak för att den har minnena så kommer rädslan som ett brev på posten och det är ingen bra kombination. Ändå vet jag att någon gång i livet måste man våga ta ett beslut som gör att man kommer in på en väg som ger en nya erfarenhet och förhoppningsvis ger en annan erfarenhet än den man redan har. Ändå är det så skrämmande och det är vid dessa tillfällen som jag önskar att jag inte var en känslomänniska som inte kände allt det som jag känner på en och samma gång utan som bara kunde stänga av och ta ett beslut. Istället är jag som en hamster som trampar runt i sitt hjul och funderar och funderar och när jag gått där varv på varv på varv så har oftast hjärnan övertalat mig och jag har blivit feg. Ändå vet jag att det är då jag misslyckas. Är det inte så att man någon gång i livet ska lära av sina misstag? Eller gäller det bara vissa personer och ett visst klientel? Inte mig utan de som lever i den verkliga världen? Hur kan det vara så lätt för vissa att våga och så svårt för andra? Du ska veta Tvillinghjärtat mitt om du läser detta att du är en av dem som jag beundra mest för dit mod och besluten du tar   och de gör att jag älskar och beundrar dig mer för varje steg du tar på den väg de ledde dig! 

 

Iblande önskar jag att livet var lättare, att man fick en prövoperiod med de utmaningar, beslut man skulle ta och allt som kan få konsekvenser och ändå så vet jag att man måste våga för att vinna ~ så vad är det egentligen som är så svårt. Livet är det som finns här och nu inte det som är om ett år eller tre år och ändå så vill jag ha svaren som finns där. Varför skulle just jag gå igenom det Helvete jag fick och ha de minnen jag fick för det känns just nu som att jag inte orkar bära dem med det som finns runt mig här och nu! Allt jag önskar mig är att få känna och få finnas ~ att få vara som vem som helst om så bara för en dag så kanske jag skulle våga......................................

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards