MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Alla inlägg den 13 december 2011

Av ensammalejonmamman - 13 december 2011 22:45

      



Igår damp det ner ett brev i min brevlåda som var väntat men jag var inte beredd på den reaktionen som innehållet gav. Jag har vänta på att jag skulle få domen från rättegången även om jag redan visste vad den blev - men ännu en gång har jag fått erfara att det ger så mycket starkare reaktion att se det svart på vitt. Jag blev vansinnig    och för första gången på dessa år som jag har haft min advokat så har han sagt till mej i telefonen att vi ska höras när jag har lugnat mej! Jag var inte arg på honom men på den svenska lagen och rättssystemet och han förstod mej så det var nog det som var orsaken till att han sa det han sa!


I Sverige är det förbjudet att slå barn eller aga som det kanske heter! Jag trodde att om man har slagit ett barn så är det barnet som man ser till i första hand och att man ska skydda barnet men det inser jag idag att lagen är så full med hål att man dömer det som att det skulle vara en vuxen person som man gör detta mot och det gör mej vansinnig   ! Jag ska lägga korten på bordet för att förklara min reaktion och kanske kan jag lugna mej lite efter det för jag får hjärtinfarkt snart av detta.


Våran dotter var bara några år när den händelsen som gick till åtal skedde. Hennes ombud och åklagaren var överens om att det var misshandel som han hade utsatt henne för! Hennes ombud hänvisade till ett fall som fanns i någon "lagbok" där han styrkte upp åtalet. När domen kom så blev det RINGA misshandel och jag kan inte förstå det - det går inte att få in i min hjärna hur det kan räknas som ringa misshandel när det är ett litet barn som blir slagen av en vuxen. stor man.......................... jag kan inte förstå det och jag kan inte acceptera det! Hur ser man då på barnen i samhället och det som polisen sa till mej för flera år sedan som jag tänkte att det kan inte stämma sämmerju - i lagen bedömmer man barnen som "vuxna" och man kräver att de ska kunna svara därefter på frågor med. Jag klarade inte ens att se förhöret med min egen dotter för det syntes på henne hur ont det hade gjort och hur jobbigt det var för henne att prata om det! De såg det med men ändå blev brottsrubriceringen RINGA misshandel. För mej känns det som att man säjer att det är okej att slå sina barn om man inte slår dem sönder och samman! Hittar inte orden för jag blir bara så arg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Det som gör mej vansinnig och som fick mej at flyga i taket och inte veta vad jag skulle säja alls förutom att jag hade kunnat riva upp varenda människa i hela Sverige som kunde ändra lagarna och reglerna var detta att hon blev INTE TILLRÄCKLIGT kränkt för att få skadestånd och då kände jag bara att jag exploderade! Vad kan vara mer kränkande än att bli slagen av den personen som ska kallas för förälder och se till att skydda sitt barn??!!??!!?? Tårar av vansinne brände innanför mina ögonlock, hjärtat bultade så att jag trodde att det skulle komma ut ur min kropp! Vad är det för fel på samhället egentligen!!!!!!!!!!!!!!


Är det meningen att man ska bara accepera att det är så här det ser ut och säja ja och amen och det var ju positivt att han blev fälld för det! Ja det var det på ett sätt för jag kan kanske genom det rädda barnen från att återvända till Helvetet men samtidigt finns risken kvar att han ska få just ett umgänge! Tänker man inte som domare, nämndeman och de som gör lagarna att om en sån här händelse kommer upp så kanske det inte är den första gången! Reagerar man inte när det kommer in anmälningar från olika instanser att barnen berättat om olika övergrepp som den så kallade pappan har utsatt dem för att det är kränkande!!! Jag förstår inte och jag kommer inte att förklara hur många gånger min advokat än förklarar!


EN sak fattar jag iallafall att jag skäms för att leva i detta samhälle som är så fegt att man inte accepterar barnaga men man vågar inte döma utifrån ett barnperspektiv. Jag förstår att de föräldrar som startar en vårdnadstvist för att komma åt den andra föräldern och INTE tänker på sina barn utan sin egen visnt gör det svårare för oss föräldrar som kämpar för att rädda barnen och jag föraktar föräldrarna som håller på med det för att de inte tänker det minsta på barnen utan använder dem som ett verktyg för att komma åt den andra föräldern pga sina egna sårade känslor men kanske borde de tänka på vad deras egerande leder till för barn som ber om att INTE behöva återvända till den andra föräldern!


Jag vet inte om jag får tillbaka mina barn ens om det blir et umgänge, jag vet inte om de är dödade av den som ska kallas för förälder men en sak vet jag att det kommer att vara skadligt för dem på alla sätt man kan tänka sej att återvända till Helevetet! Kanske borde vissa föräldrar tänka sej för innan de använder barnen som ett verktyg för att hämnas mot varandra och tänka vad konsekvenserna för andra blir av deras agerande men troligen så finns det bara de i deras egna lilla liv! Jag får kämpa hundra gånger värre och får vänt emot mej att jag driver flera processer samtidigt med att jag har vårdnadstvist samtidigt som åtal för misshandel!


Jag tycker att alla som varit med att skriva och bestämma de lagar som ska skydda barnen borde tänka till för jag tycker inte att det fungerar. En RINGA misshandel leder inte till straff som är rätt mot det han gjort mot Skruttan och att det sedan inte är nog kränkning för ett skadestånd är helt sjukt! Inga pengar i världen kan ersätta det vi har utsatts för men det är ett sätt att visa att det är fel, att man har fått lida och jag känner idag bara förakt för hela lagen och systemet! Jag frågar mej ännu en gång - vart finns barnperspektivet i det landet som jag lever i och jag har fortfarande inte fått svaret och jag tror inte heller att jag kommer att få det!


Jag kommer att explodera men nu har Häxansurtant tagit ett varv med kvasten och jag blev inte lugnare jag inser bara mer och mer att det inte är en fungerande lag eller samhälle som vi lever i om man inte tillför den kategori människor som samhället skryter med att de finns och vi tillhör inte dem - det har jag konstaterat ännu en gång! 


PUSS    till dej från en vansinnig Lilla mej   

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards