MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

*STOLT *

Av ensammalejonmamman - 24 november 2011 14:00

      

För första gången i mitt liv, iallafall så långt som jag kan minnas är jag stolt över att vara just jag! Vet inte om jag har träffats av blixten idag eller vad som fick mej att inse allt men något har verkligen hänt för jag tänker inte längre be om ursäkt för att jag finns till och för att jag tar min plats i livet för jag har rätt till den - den är min och ingen annans och det finns en orsak till varför jag fick den ~ nämligen att "livet" visste att jag skulle kunna axla det ansvaret som följde med min plats.


Jag befinner mej på en plats mitt i livet som jag inte hade drömt om att jag skulle ha befunnit mej om man hade frågat mej för några år sedan men jag inser att det är inte jag som har gjort så att jag hamnat här utan det är en annan persons val som gjorde att jag hamnade här men jag har klarat det och jag har klarat att ta mej och barnen framåt i liver. Idag kan jag se att det är verkligen i motvinden som dakar lyfter och det är det jag har gjort ~ jag har klarat av att överleva alla motgångar och tacklat dem. Jag har haft en drivkraft som har fått mej till den platsen i livet som jag är på nu! Jag är en vinnare vad som än händer i framtiden för jag har vunnit tillbaka makten över mitt eget liv. Från att inte ens komma ihåg vilken mat jag tyckte om så står jag nu med båda fötterna på jorden och vågar stå upp för att jag tycker! Jag vågar säja ifrån när jag känner att en persons behandling av mej inte är okej och jag vågar lita på mej själv! Jag är för en gångs skull i mitt liv rädd om mej själv och mina känslor!


Jag vågar se att jag har brister, svagheter och att jag här känslor som inte alltid gör mej stark men jag accepterar att det är så för jag är inte mer än en människa. Jag vågar erkänna att jag har gjort fel val i livet men jag tar konsekvenserna av dem och står upp för mina egna val. Jag kan se tillbaka och se att det många gånger hade varit lättare att bara ge upp men jag gjorde inte det ~ jag letade reda på kraften som fanns där hela tiden men som inte kändes och jag kom en liten bit längre fram!


Idag kan jag se att det fanns en mening med det jobbiga som hänt! Jag har lärt känna mej själv på ett sätt som är nyttigt för mej och hur jobbig än framtiden kommer att bli så kan jag se i backspegeln att jag hade kraften att återta mitt egna liv och stå upp för mej och barnen! Jag är starkare än jag trott så länge jag vågar lita på mej själv och mina känslor! Jag är jag för att jag har den erfarenheten som jag har och jag hoppas att jag en dag kan hjälpa andra att slippa få den erfarenheten! Jag kan idag känna att jag är stolt över mej själv och jag och barnen är vinnare vad som än händer och kommer att komma som dom för vi har vunnit tillbaka det "fria" livet där vi får vara de som vi är!


KRAMAR till dej från Lilla mej      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards