MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Detta är jag!

Av ensammalejonmamman - 24 november 2011 00:00

I flera dagar har jag känt mej så liten och som om jag är på väg att ge upp! Jag har känt att jag lägger mej platt här för jag orkar inte komma framåt för det finns ingen energi och det har inte spelat någon som helst roll vad än människor har sagt till mej - jag har inte kunnat ta det till mej för det har inte varit så som jag har sett mej själv!


Igår fick jag denna texten av min Sis    och på något sätt så blev det en vändning för mej för det var inte på detta sättet som jag såg det!

"

Att vara stark är inte
  att aldrig falla
  att alltid veta
  att alltid kunna.

... Att vara stark är inte
  att alltid orka skratta
  att hoppa högst eller vilja mest.

Att vara stark är inte
  att lyfta tyngst
  att komma längst eller
  att alltid lyckas.

Att vara stark är
  att se livet som det är
  att acceptera dess kraft
  och ta del av det
  att falla till botten,
  slå sig hårt och komma igen.

Att vara stark är
  att våga hoppas
  när ens tro är som svagast.

Att vara stark är
  att se ett ljus i mörkret
  och alltid kämpa för att nå dit.

Älskar Dig syster, och finns Alltid för Dig ♥ Puss ♥
 
Tårarna rann på mina kinder för jag kände att det är ju faktiskt så att även om inte jag upplever mej som stark så är jag det för allt beror på hur man definierar det!
 
Idag när jag var på min terapi så insåg jag för första gången vilka framsteg jag faktiskt har gjort! När min terapeut berättade för mej hur hon hade sett på mej från början och hur jag pratade fram till idag fick mej verkligen att se att jag har gått framåt. Jag är inte rädd längre för att rasa ihop efter att Dagen D har varit för jag har redan rasat som ett korthus och jag dog inte av det utan jag klarade av att resa mej igen. Jag har idag mer kontakt med mina känslor som sorg, rädsla och detta som jag har sett som "negativa" känslor förut. Jag känner att jag idag inte är rädd för att gråta när jag ska berätta om det som jag har varit med om för jag är inte svag för att jag gör det jag är STARK som vågar göra det och spm vågar visa att detta är jag!
 
Jag inser idag att jag tyckt att det varit mitt fel att det vid rättegång skulle sitta domare, nämndemän, advokater och åklagare och andra en idag kan jag lägga skulden där den hör hemma - nämligen att Han är orsaken till allt detta. Det är hans fel att vi sätter där för det är han som valt att göra detta mot oss! Kände att när jag sa dessa ord högt så växte jag och blev ännu starkare!
Jag tänker inte längre be om ursäkt för att jag finns till, för att jag tar en plats i världen för jag har samma värde och rätt som alla andra! Jag inser idag att för att vara ett offer för andras beslut och våld så måste man vara stark för att ta sej därifrån.
 
Jag kommer att klara detta och jag kommer att vara just JAG för det är den jag är! Jag tänker inte dölja mej bakom en rustning igen för jag är stark i mej själv för jag har kontakt med mina känslor och jag vågar bekräfta det jag känner och tror! Jag vet att en dag kommer jag att kunna känna att mina barn är stolt över mej för att jag klarade denna resa och jag visat dem att man inte ska låta sej behandlas som skit! Jag ska kunna säja ärligt till dem att jag gjort allt jag kunde och att jag var stark nog att inte lägga mej platt ner! Jag ska visa att man klarar att kämpa om man bara tror på sej själv och att det underlättar att ha underbara personer runt en!
 
En sak har jag lärt mej under denna svacka att jag är inte bara det "positiva" utan även det negativa men jag kan säja idag DETTA ÄR JAG och ingen annan! Och att vara stark beror inte på en känsla utan om man ger upp i motgången eller om man accepterar en svacka och därefter tar nya tag för att komma framåt igen och hur man tillåter sej att se på sej själv!
 
KRAM till dej från Lilla mej   

 
 
Sis

Sis

24 november 2011 08:03

Älskar dig med sis och som jag sa i går är jag så stolt över dig, och jag får värme i hjärtat i det du skriver.
Puss

http://annaulliz.bloggplatsen.se

ensammalejonmamman

24 november 2011 09:54

ÄLSKAR DEJ och du kommer alltid att finnas i mitt och trollens hjärta och jag är stolt och glad över att ha dej i mitt liv
PUSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards