MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Så lite som behövs för att man ska få en insikt!

Av ensammalejonmamman - 2 oktober 2011 22:00

Ibland känner jag att det kan vara så lite som får en att inse att det finns saker som man inte har fått uppleva eller vara med om! Saker som man inte varit medveten om att det finns i andras liv för det fanns inte i mitt!


Härom kvällen satt jag i ett samtal med en person när jag berättade om ett "val" som jag har gjort inför framtiden och som kommer att beröra mej och min familj men även denna personen. Jag skrev rätt upp och ner och min följdfråga var: Hur ställer du dej till det? 

Svaret var: Det kommer att bli en jobbig tid för alla men är det så du vill så finns jag och stöttar dej! 

Och det som slog mej av denna kommentar var: Oj! Det har jag inte haft förut! Det har varit jag som har stöttat mej själv på ett sätt när det har varit jobbigt men inte detta.


Jag har helt underbara vänner som finns där när jag behöver det men detta var något annat! Det var en person som var beredd att offra av sej själv och sitt eget liv för att mitt val var viktigt för mej och det gjorde att jag fick en tår i ögat.


Under hela den här tiden är det jag som har levt i eländet, jag har kämpat och jag har presterat och bara det att känna att det finns människor bakom mej som tar emot mej när jag faller och som peppar mej det är något som jag inte är van med. Jag har varit van att allt ansvar och tyngd har legat på mina axlar enbart men så är det inte nu. Jag har ett "skyddsnät" och det är en sån enorm känsla att inse.


Jag önskar att jag kunde se detta när det är som mörkast och att jag skulle våga visa mer av mej och den jag är men det är svårt när man är van att man blir nedtryckt när man visar sina svagheter och att de utnyttjas men nu vet jag att jag har tillräckligt många som jag kan visa dem för utan att bli sårad.


Jag känner att jag vågar tro på en framtid även om det känns svårt men jag vet att jag kommer att få en framtid där jag har dem som stöttar mej och som bryr sej om mej. En dag kommer jag kanske att ha ett liv som inte är fyllt av problem utan istället är fyllt med glädje. Idag vågar jag hoppas för jag har fått bevis!!!!


PUSS    till dej från Lilla mej    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards