MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Vad är vinsten?

Av ensammalejonmamman - 26 mars 2012 01:15

      


Idag har jag och Kruttan röjt ute och plockat och sorterat allt som man tänker att man ska göra en annan dag men som aldrig blir gjort men idag så gjordes det! Som vanligt tyckte hon att det var roligt tills alla leksakerna låg utspridda så att hon såg vad som fanns och att hon lätt kunde välja och jag var den som fick plocka och sortera sedan själv men jag kände att idag så passade det mej för jag behövde den tiden för att bara tänka!


Igår så tog jag mpdet till mej och berättade för henne att det inte skulle bli att tanterna och farbörderna skulle bestämma om de skulle vara tvingad att åka tillbaka till pappa igen förän efter sommaren och vi bestämde att vi skulle försöka glömma detta under sommaren och tänka på att vi skulle ha det kul och göra så mycket som vu kunde denna sommaren och så fick det komma efter att hon började skolan när det väl kom! Jag visste inte hur hon skulle ta detta men när jag kände hennes små armar runt min hals och hörde henne säja mamma! Tack att du berättade så jag slipper fundera så kände jag att jag gjorde rätt trots alla stunder som jag funderat och som jag tänkt om jag skulle göra det rätta med att berätta och den kramen berättade att jag gjorde rätt med att ge henne det beskedet jag har här och nu!


Idag när jag höll på här ute i trädgården så är det en tanke som snurrat varv på varv i mitt huvud och det är just detta ~ hur tänker föräldrar som använder sina barn som ett vapen för att komma åt den andra föräldern, eller bara för att man som förälder ska må bra eller för att man behöver de pengar som man får i bidrag för barnen och därför driver en vårdnadstvist och svärtar ner den andra föräldern med lögner och svek!??! Hur lågt ner har man inte sjunkit när man gör det och det värsta är att samhållet tillåter att detta förekommer och man tar förgivet att när det förekommer en vårdnadstvist så ska det vara fulspel med! Finns det människor som är så ful så att de skaffar barn bara för att de får pengar för de barn som de skaffar? Frågar du mej så tror jag det men jag tycker inte att det är rätt!


Jag tycker att om man flyttar isär så måste man kunna vara så pass vuxen att man om det inte finns våld eller övergrepp så borde man kunna prata om det men tydligen så är det inte alla som tänker så! Jag känner att det många gånger handlar om vad föräldrarna tycker och tänker men barnet ~ är det egentligen inte det som man borde lyssna på i detta stadiet och se hur det vill ha det! Jag tror inte att barn ljuger och jag vet att de gånger jag säjer till mina barn att inte berätta något så är det just det de gör och det första som de gör! Ändå säjer myndigheter än idag att man inte ska lyssna på barn som lever med endast en förälder under ett längre tag för de har påverkas! Jag känner att jag kokar när jag hör det för det finns faktiskt vi föräldrar som inte påverkar våra barn, som inte behöver åverka våra barn för de vet redan vart och vad de vill och varför kan då inte yndigheterna lite på detta!


Jag tror att det är så här ~ om man gick in och granksade flera fall som idag är i vårdnadstvister så skulle man se att det är föräldrar som ljuger för att skydda sej själv, för att man är beroende av de bidrag som man får med barnen och massor med annat och det skrämmer mej att se! När jag för ett tag sedan gick in på en bloogg och det står att hon kämpar för att få tillbaka sina barn och senare så ser jag att det står att hon inte kommer att kunna betala räkningarna för att inte hon får bidrag ioch underhållen då blir min fråga: Är det barnen som hon vill ha eller är det pengarna?


Jag tycker att om man kämpar för sina barn ska man göra det för att DE ska få en trygg miljö att växa upp i där de kan utvecklas och bli de individer som det är tänkt att de ska bli, det är inte meningen att man ska använda dem får att såra den andra föräldern eller för att få pengar så att man klarar sej! För mej finns det inga pengar i världen som kan kompensera om inte mina barn skulle må bra och känna sej trygga för mej är det just det viktigaste och att vi har mat på bordet så att vi kan äta oss mätta! Att vi har varann är en trygghet och inga pengar i världen kan köpa den!

Snälla du som läser detta och ligger i vårdnadstvist, stanna upp och tänk varför just DU befinner dej där du gör och vad ditt skäl är! Är det för ditt eller barnets( barnens skull som du gör detta! Om d har den rätta avsikten så vet jag att du kommer komma  till mål som en vinnare för jag tror på Karma och rättvisa! Och alla barn är värda att kämpa för att de ska få känna trygghet och värme, kärlek och en trygg famn att krypa in i!
   KRAMAR     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards